Senaste nytt

Best Western matchar status på ditt hotellkort

FF#1

Medlem
Jag har bokat via hemsida och ibland ringt hotellet innan för att vara säker på stt de fått mitt BW Diamond nr

Det är klokt, BW hotell är ofta (alltid?) fristående och det verkar som att det är mer regel än undantag att de inte har en aning om att man är diamond även om maa bokar inloggad från sidan. Dock händer det enstaka gånger att de har fått den infon.

I övrigt är det nog den toppstatus som verkar vara sämst, mycket lite special för den, har fått någon enstaka uppgradering och lite frukt mm.
Vissa hotell har tom, försökt få mig att betala extra för sen utcheckning, nedgraderat mig från superior till hostel-annex... :)

På hotellet kan man välja mellan att få en check i restaurangen eller extra poäng, brokar oftast välja extra poäng men har mindre än 50% lycka på dem.
 

fmansson

Medlem
Ar Diamond på BW och med drygt 70 nätter sista två åren så har jag fått tre rumsuppgraderingar. I Söderhamn fick jag en chokladbit och Loka med mig till rummet.

Den enda egentliga anledningen att bo på BW är ju de 600 EBpoäng man får per natt.
 

alex900

Medlem
Fungerade bra att matcha Club Carlson Gold till Diamond också.

"
As per the Promotion Status Match…No Catch we are pleased to inform you that you have been upgraded to Diamond Elite. This is the Best Western Rewards® level that corresponds to Carlson Gold.

A new card has been ordered for you and will arrive within 4 weeks.
"
 

Munhen

Ny medlem
Skickade ett mail igår enligt instruktionerna på BW:s hemsida.
Matchade mot Top Floor och fick ett svar i eftermiddag där dom tackade och hälsade mig välkommen till Diamond Elite.

Detta hade jag inte vetat om utan detta forum, tack!
 

DrKlas

Medlem
Noterade just att jag efter knappt två år som matchad Diamond har ramlat ned till Platinum. Antalet nätter förra året vara bara fem eller sex så det verkar vara vara soft landing som gäller.
 

drW

Medlem
Varierande erkännande av nivån. I Linköping fick jag förra året en liten flaska vin och snacks samt en restarurangvoucher, minns inte beloppet. Trevlig gest som kom oväntat. Inte bott på så många ställen dock.
 
Toppen