Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

intuition

Medlem
En hopfälld yoyo är 52 x 44 x 18 cm och en googling påstår att ATR tillåter 35x 30 x 20cm. YMMV, men det ser väl mörkt ut.

Men jag tror inte det finns mycket alternativ - har svårt att se någon tillverka en vagn som blir mindre än en yoyo och som fortfarande är användbar. Yoyon är fantastisk till just detta.
 

MrRob

Medlem
En hopfälld yoyo är 52 x 44 x 18 cm och en googling påstår att ATR tillåter 35x 30 x 20cm. YMMV, men det ser väl mörkt ut.

Men jag tror inte det finns mycket alternativ - har svårt att se någon tillverka en vagn som blir mindre än en yoyo och som fortfarande är användbar. Yoyon är fantastisk till just detta.

GB Pockit+ är inte mycket större än 35x30x20 om man vill resa med en liten vagn som går som handbagage. Hade en tills dottern fyllde fyra innan pandemin, inte använt den sedan dess. Man förvånas över hur liten den är när den är ihopfälld.
 

intuition

Medlem
Jag kände inte till Pockit, så jag blev tvungen att göra lite research. För det är klart att mindre&lättare är alltid av intresse när man är på resande fot. Den här videon tycker jag verkar bra, men jag kan ju inte gå i god för omdömen om Pockit eftersom jag inte haft den. Men citat som "it would be destroyed" m.fl. är ju inte direkt uppmuntrande.


Slutsatsen är att köper man en stroller bara för att flyga ATR så är väl pockit det givna valet eftersom den blir minst och fungerar innomhus men för andra situationer är de två inte ens i samma liga.


PS
Googling säger att Pockit blir 42x34x20 cm så man behöver nog dubbelkolla med flygbolaget om exakt vilka mått de tillåter
 

MrRob

Medlem
Jag kände inte till Pockit, så jag blev tvungen att göra lite research. För det är klart att mindre&lättare är alltid av intresse när man är på resande fot. Den här videon tycker jag verkar bra, men jag kan ju inte gå i god för omdömen om Pockit eftersom jag inte haft den. Men citat som "it would be destroyed" m.fl. är ju inte direkt uppmuntrande.


Slutsatsen är att köper man en stroller bara för att flyga ATR så är väl pockit det givna valet eftersom den blir minst och fungerar innomhus men för andra situationer är de två inte ens i samma liga.


PS
Googling säger att Pockit blir 42x34x20 cm så man behöver nog dubbelkolla med flygbolaget om exakt vilka mått de tillåter

Den i videon du länkar till har en de mindre hjulen och chassit utan stötdämpning. Pockit+ All City har liksom Yoyo lite större hjul och stötdämpning. Vi kollade på bägge modellerna när frugan ville ha en mindre resevagn och upplevde Pockit+ All City både som stabilare och lättare att fälla ihop.

Men med det sagt så är alltid en så här liten vang en kompromiss och är ingen vagn för snö, stenigt eller lerigt underlag. Det är en stadsvagn som föredrar asfalt, trottoarer och andra plana ytor.
 

falling

Medlem
Jag hade inte heller hört talas om den men den såg intressant ut.

Lite uppdatering angående ATR så fick jag faktiskt in våran Baby Jogger City Tour i hyllan trots att den är någon cm större än YoYo. Var tveksam först, men det gick att stänga luckan. Så ATR slår CRJ på den punkten. Men det är väl också det ända :-D
 

JKS

Medlem
Ni som har rest med incheckad paraplyvagn, har ni haft något skydd som påse eller liknande? Brukar SAS på CPH dela ut påsar?
Tänkte inte hyra airshell då kostnaden överstiger värdet på vagnen…
 

intuition

Medlem
Ni som har rest med incheckad paraplyvagn, har ni haft något skydd som påse eller liknande? Brukar SAS på CPH dela ut påsar?
Tänkte inte hyra airshell då kostnaden överstiger värdet på vagnen…
Kan inte svara för SAS, men hade relativt nyligen följande erfarenhet av hopfälld resevagn (Babyzen) och Finnair incheckning på CPH: Axelryckning och jag fick dumpa vagnen helt utan skydd i baggagedrop själv.
På returen HEL-CPH var det helt annat protokoll: Vagnen förpackades mycket noga av check-in desk i seg plastpåse som förselgades och sedan skulle den lämnas i special-baggage.

Vet inte om man kan dra någon slutsats av detta, mer än att vagnen rimligen bör packas i påse och att check-in kan göra det om de har lust med det.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

chaudi

Medlem
Ni som har rest med incheckad paraplyvagn, har ni haft något skydd som påse eller liknande? Brukar SAS på CPH dela ut påsar?
Tänkte inte hyra airshell då kostnaden överstiger värdet på vagnen…

Fick påse av SAS på ARN (gratis som guld).
Air Canada hade inte någon påse så den fick åka utan.

Den klara sig båda gångerna.
 
  • Gilla
Reactions: JKS

D.A

Medlem
Ska ut och resa (flyga) med 8 månaders baby - vilken resevagn kan ni rekommendera? Behöver en som är lätt och enkel att fälla ihop. :)

Mvh
Daniel
 

Kris

Medlem
Finns några trådar i ämnet redan om du söker.

Mitt korta svar är Babyzen Yoyo. Väl värt investeringen om du skall resa med barn framgent. Går med som handbagage. Dvs inget klydd med incheckning och den absoluta fördelen att du kan rulla barnet helanvägen in i planet :)
 
Toppen