Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

Buffy

Medlem
Jag hittade ingen tråd om specifikt barnvagn att ta med sig på resa?
Jag har tre kommande resor med en 10månaders - 11 månaders.
Den första är direktflyg charter (ja jag vet :eek:, men det är en bjudresa) till Kanarieöarna, alltså direktflight. Vi kommer bo på ett bra hotell som jag tror att vi knappt kommer lämna.
Den andra är till HKT i februari med mellanlandning på BKK.
Jag har funderat på vad för behov vi har och det som är viktigt är givet att den har en bra sufflett och är smidig att bära med sig, framförallt i Thailand där vi kommer förflytta oss en del.
Så min fråga är vad ska man köpa för resevagn?
I vår har vi en weekend i Amsterdam och då är behovet att klara att köra runt i stad.
Jag såg att @Bryant har en Babyzen i http://www.businessclass.se/forum/threads/paraplyvagn.4974/page-3.
Har fått en del tips om Maclaren annars.
 
Last edited:

Loffe

Medlem
Nu är det några år sen mina barn satt i vagn, men vad du än gör, köp en vagn med hyfsat stora hjul. Vagnar med för små, och vridbara hjul har en tendens att fastna mot alla hinder som är större än en ärta. Finns nog inget som gör en mer irriterad än en vagn som kör fast för minsta ojämnhet.
 

AtleFlyg

Medlem
Vår McLaren Techno XT följde med oss på flera Thailandsresor, Kina, New York m.m och den håller än idag 5 år senare två barn senare...

Köpte den på nätet från England till halva priset inkl frakt till dörren.
 

Buffy

Medlem
Vår McLaren Techno XT följde med oss på flera Thailandsresor, Kina, New York m.m och den håller än idag 5 år senare två barn senare...

Köpte den på nätet från England till halva priset inkl frakt till dörren.

Ja den verkar ju uppenbarligen bra. Har nog inte tid att få hem den från England innan den 20dec då första resan är.
 

Agö

Medlem
Köp också en riktigt bra skyddsväska för vagnen! Ovärderligt om du vill ha ut den i samma skick efter flighter.
 

Claes L

Medlem
Vi har kört med en Brio Go + resväska, det har funkat bra när sonen va liten.
Nu när han är 2,5år så har vi som @Bryant bytt bill Baby Zen (visst den har rätt små hjul men den har funkat kanon).
Oslagbart att få med den I kabin så du har den vid mellanlandingar och att den inte pajjar I baggage hanteringen (inte ovanligt om man bara har den I "plast påse")
 
Toppen