Senaste nytt

Bali i oktober - Tips ?

Axxo

Medlem
Jag tänkte bjuda min tjej till Bali i Oktober, jag har idag cirka 180 000 poäng och en 2 4 1 vouchler. Jag skulle tro att jag har runt 200 - 220 000 runt Januari.

Jag vill verkligen maxa flygupplevelsen i luften och inte mellanlanda så många gånger. Jag tänker business en väg och first en väg. Har ni några tips? Hur mycket poäng behöver jag? Lounge är inte jätte viktigt.

Spontant tänker jag Turisk i business och first med?
 

MeddanSwe

Medlem
För First så finns följande alternativ baserat på att du vill ha få mellanlandningar:
  • SQ från LHR, FRA eller ZRH till SIN.
  • LH från FRA till SIN.
  • LX från ZRH till SIN.
Alla dessa alternativ kräver byte i SIN men där finns det gott om award flights vidare till DPS.

Hade tagit SQ från någon av deras europeiska destinationer och ett extra stopp i SIN före TK de flesta dagar i veckan. SQ flyger ju iofs från ARN till SIN och i teorin är det ett direktflyg men inte i praktiken då de gör en pit stop på DME.
 

jumbooze

Medlem
För First så finns följande alternativ baserat på att du vill ha få mellanlandningar:
  • SQ från LHR, FRA eller ZRH till SIN.
  • LH från FRA till SIN.
  • LX från ZRH till SIN.
Alla dessa alternativ kräver byte i SIN men där finns det gott om award flights vidare till DPS.

Hade tagit SQ från någon av deras europeiska destinationer och ett extra stopp i SIN före TK de flesta dagar i veckan. SQ flyger ju iofs från ARN till SIN och i teorin är det ett direktflyg men inte i praktiken då de gör en pit stop på DME.
Swiss award kräver status (Senator & HON ) och Lufthansa Miles and More poäng så jag tror den får hoppas över
 

Axxo

Medlem
Tack för tipsen!'

Har kollat lite, tänker Turkish nya business en väg och first class med singapore airlines 777-300er. :)
 
Toppen