Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

palmen

Moderator
Vet du hur mycket det skulle kosta från Business till First? Och när gör man det, vid incheckning?

Transfer Centre på T5 har jag alltid gjort det. Tror jag betalade £500

Jag har ofta fått fler TP även vid uppgradering med Avios, har då ringt in när det funnits Awards (i Business)

Det stämmer, också från CW till F

Hurst tidigt/sent kan man uppgradera till First med avios på LHR-JFK?
Får man då TP enligt First? Även Avios enligt First?
 

Senator

Moderator
Hurst tidigt/sent kan man uppgradera till First med avios på LHR-JFK?
Får man då TP enligt First? Även Avios enligt First?

Du skal ikke få noen ekstra Avios eller TP hvis du oppgraderer med Avios. Det har hendt noen har fått dette men da har det vært en feil hos BA så dette kan man ikke regne med.

Precis som @TravelmanBiz skrev. Endast betald uppgradering (POUG eller AUP) ger TPs och Avios enligt den nya kabinklassen (First).

Avios-uppgraderingar måste gå via Executive Club. Min uppfattning är att det går att göra fram till T-2t innan avgång. Det behövs lite tid att ställa ut en ny biljett.

Nu var det så himla länge sedan jag hade en Avios CW till First att det inte finns med i mitt aktivitetsflöde på webbsidan. Eftersom jag hade ett antal Gold Upgrade for 2 (GUF2) och Gold Upgrade for 1 (GUF1), samt en eller två köpta F vet jag inte svaret. Men jag tror att en gång i alla fall, fick jag jag TP och Avios för First.

Det går att ringa Bremen T-48t och be då REV MGMT att öppna platser. Det har jag gjort några gånger, och har ungefär 50/50 på den som Gold. Intressant nog har jag 3 gånger fått nej, men fått OpUP på LHR vid gate eller i transit ;)

Tyvärr har jag sumpat en GUF2 och tre GUF1 senaste året. BAEC har varit väldigt flexibla att förlänga dessa, men nu glömde jag mina sista två GUF1 i januari.
 

Senator

Moderator
Og hvis du oppgradrer en Avios booking med penger får du heller ikke noe Avios eller TP

Det är felaktig i min erfarenhet. Jag har alltid fått Avios och TP när jag har använt GUF1/GUF2 eller har köpt uppgradering på flygplatsen. Bara en gång har jag behövt retroclaima. Jag har totalt 8-10 segment med detta mellan 2015-18.
 

Canadien

Medlem
Det går att ringa Bremen T-48t och be då REV MGMT att öppna platser. Det har jag gjort några gånger, och har ungefär 50/50 på den som Gold

Kan du berätta lite mer om hur detta går till? Ringer du BAEC och ber dem koppla dig till revenue mgmt? Är det precis efter T-48h man ska ringa?
 

Senator

Moderator
Kan du berätta lite mer om hur detta går till? Ringer du BAEC och ber dem koppla dig till revenue mgmt? Är det precis efter T-48h man ska ringa?

Precis. Jag ringer Bremen två dagar innan avresa och ber dom kolla om det finns plats eller om dom kan begära att det skall öppnas upp.

En erfaren agent ser snabbt: bokningsläget, hur många andra har bokat med Avios och kan därmed indikera hur sannolik det är.

Ringer tillbaka nästa dag för att bekräfta eller nej.
 
Last edited:
Det är felaktig i min erfarenhet. Jag har alltid fått Avios och TP när jag har använt GUF1/GUF2 eller har köpt uppgradering på flygplatsen. Bara en gång har jag behövt retroclaima. Jag har totalt 8-10 segment med detta mellan 2015-18.
En booking med Avios poeng er jo det samme som å booke en flytur med Eurobonus poeng. Du får jo ikke noe poeng for denne flygningen. Hvis du booker en tur med BA i C med Avios og oppgraderer på flyplassen med penger skal du heller ikke få noen TP eller Avios fordi den opprinnelige billetten er booket med Avios. Hvis du har fått Avios og TP er det en feil i systemene til BA da du ikke skulle fått dette.
 

Senator

Moderator
En booking med Avios poeng er jo det samme som å booke en flytur med Eurobonus poeng. Du får jo ikke noe poeng for denne flygningen. Hvis du booker en tur med BA i C med Avios og oppgraderer på flyplassen med penger skal du heller ikke få noen TP eller Avios fordi den opprinnelige billetten er booket med Avios. Hvis du har fått Avios og TP er det en feil i systemene til BA da du ikke skulle fått dette.

Sorry, jag/jeg läste/leste fel/feil. Men det var aldrig/aldri frågan/spörsmålet ;)
 
Toppen