Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Creades

Medlem
Hej,

Ny medlem här! Har vart SAS Eurobonus Gold ett par år nu men skall på grund av arbetet sluta resa inrikes. Således försvinner anledningen för mig att ha Eurobonus i framtiden och jag har nu bestämt mig för att gå över till BAEC. Vanligtvis reser jag ca 5-7 längre resor per år och det kommer troligtvis fortsätta så.
Då jag inte vill vänta på att nå Gold på BAEC så tänkte jag mig att kanske göra en riktig run och nå det så snabbt som möjligt. På grund av arbete ( och livet i övrigt..) så finns det dock begränsat utrymme. Tänker mig någon gång i augusti typ. Kanske mellan den 5 - 15 eller mellan den 20 och 25.

Min max kostnad är 30 000 och självklart får det gärna bli mindre.

Förslagen som finns i tråden såg riktigt intressanta ut! Förresten så reser jag vanligtvis från Landvetter, och ibland Arlanda.
 
Last edited:

henrik l

Medlem
En variant är att du kör GOT-LHR-HKG-TPE i WT+ den ger (20+90+20)*2 = 260 TP. GOT-HKG i WT ligger i normala fall runt 12 000 kr. Har sett att en förläning till TPE (med CX) landar på samma pris ungefär. Sedan kör du TPE-HKG-CGK med CX i business, den ger 360 TP och kan fås för runt 6500 kr (bokas på CX hemsida). Med det här upplägget får du 620 TP (Silver), samt dina fyra BA flighter.
 

Dr. Miles

Expert
[Business class] Los Angeles-San Juan T/R, American Airlines, 6.200 SEK inkl. skatter

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

eller AA destinationer i Centralamerika för ca 900-1.000 USD inkl. skatter.(Fare basis: INX91GQ1)


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Los Angeles-Las Vegas: First / 60 TP
Las Vegas-Miami: First / 210 TP
Miami-AA destination i Centralamerika: Business / 40 TP

AA destination i Centralamerika-Miami: Business / 40 TP
Miami-Las Vegas: First / 210 TP
Las Vegas-Los Angeles: First / 60 TP

Subtotal: 620 Tier points hos British Airways Executive Club.
 

henrik l

Medlem
Hej,Ny medlem här!

Ursäkta att jag missade att säga välkommen till Buinsessclass.se, eftersom jag var den den förste som svarade:) Med AHO variant kommer du troligen att du att slippa undan billigare än med mitt alternativ. Men glöm inte att ta BA till Usa för att få dina fyra ben. En WT till Usa t&r ger 110 TP, (45+10)*2.
 

agehall

Medlem
Hade någon form av genombrott i mitt nya liv som flygbiljettsintresserad. Lyckades förstå ITA matrix och få AHO routing att funka! Däremot så är det steget över till att boka fortfarande svårt. Är enda sättet att ringa och säga de koder man får upp? Eller går det att göra digitalt. Uppskattar också fortfarande förslag på en riktig långresa som innebär guld direkt! För övrigt så satt jag och funderade på när förmånerna börjar gälla. Är det så fort resan är avklarad eller tills man har det nya medlemskortet?

Bokning är den knepiga biten. Jag tycker det brukar vara riktigt svårt att boka saker man hittar via ITA online, utan brukar gå till en riktig resebyrå får att boka. Inte ens då brukar det vara enkelt utan jag får hålla på och maila en hel del fram och tillbaka för att få saker som jag vill ha det.

Angående förmåner, så börjar de gälla så fort allt krediterats till ditt konto. Dvs det sker någonstans mellan att din flight är avklarad och att du får ditt medlemskort.
 

Dr. Miles

Expert
Hade någon form av genombrott i mitt nya liv som flygbiljettsintresserad. Lyckades förstå ITA matrix och få AHO routing att funka! Däremot så är det steget över till att boka fortfarande svårt. Är enda sättet att ringa och säga de koder man får upp? Eller går det att göra digitalt. Uppskattar också fortfarande förslag på en riktig långresa som innebär guld direkt! För övrigt så satt jag och funderade på när förmånerna börjar gälla. Är det så fort resan är avklarad eller tills man har det nya medlemskortet?

Vänligen,

Creades

Ni kan boka via AA.com, via Multi-city.

Försök att söka så här:

Flight 1: ARN(eller GOT) - LHR
Flight 2: LCY - LAS
Flight 3: LAS - LAX

Flight 4: LAX - LAS
Flight 5: LAS - LCY
Flight 6: LHR - ARN(eller GOT)

Observera att välj rätt datum och tidpunkter så att byten inte blir över 24 timmar på varje bytespunkt.
 

ARN-MIA

Medlem
Jag har försökt att boka LAX-LAS-MIA-SJU T/R men jag får bara upp priset på 2,016.98 USD inklusive skatter.

Har dubbelkollat att inget stopp är längre än 24 timmar... Försökt göra bokningen hos aa.com

Detta blir min första TP-run inför höstens stora resa, men jag verkar ha missat något?
 

ARN-MIA

Medlem
Jag hittar LAX-MIA-SJU för 1.005 USD, men så fort jag petar in LAS så sticker priset iväg till det dubbla. Någon som vet varför man inte kan lägga till LAS också för samma pris som tidigare?

Något annat tips på TP-run?
 
Last edited:
Toppen