Senaste nytt

BAEC-Gold, återkval på 800 Tier Points, fortfarande???

agehall

Medlem
Två resor till Hawaii lär ge en bra bit över 2000TP om man gör det rätt. Närmare 2400 OJMR med de nya reglerna.
 

agehall

Medlem
Det ligger därikring. Allt beror på varifrån du åker och vilken rutt du tar. Jag har för mig att det blir lite dyrare normalt sett, men säg 18kkr så ligger du på säkra sidan när det är rea.
 

Kricka

Medlem
Ok med andra ord räcker det men en sådan resan + lite annat... stämmer priset ca 15,000 SEK?

Dublin-dealen kostade cirka 13,8' när jag bokade men sen ska man få ta sig till/från
Dublin. Med de gamla reglerna, som gällde för bokningar gjorda fram till slutet av
april i år, så kommer min resa i höst t/r Hawaii ge 1310 TP.

För mig står det sedan någon gång mars/april 1500 TP för att återkvalificera. Min
nya kvalificeringsperiod påbörjades 8 februari och då stod det 800.
 

Concorde

Founding Member
1500 är en helt annan match jämfört med 800.
Flyger mycket CE T/R till London nuförtiden och trots detta är man inte i närheten av 1500 på innevarande år. Long-haul Premium is where it's at.
 

Flying P

Medlem
En CE T/R i tex I-klass från Stockholm till London ger 80 TP. Flyger man mycket så säg att man gör en sådan resa per vecka i 20 veckor (hittills i år) ger 1600 TP.
 

henrik l

Medlem
Nu börjar det bli intressant. BA strulade ju till det förra året, fick silver, med helt riktigt korrigerades det till guld. Men på kortet stod det, som jag tidigare nämnt, valid until 07/2016, istället för 07/2015. Jag valde att göra en soft landing och samlade på mig 350 TP under mitt kvalår. I början av juni började det nya medlemsåret. Sidan glänser fortfarande i guld, kortet gäller fortfarande till 07/2016:D Jag återkvalar numera på 1500 TP, men än så länge är det fortfarande läge att säga "Thank you BA IT":D
 
Toppen