Böter i Europa, vad händer?

Diskussion i 'Lejebiler' startet af varva77, 20 Juli 2016.

1. paool

paool Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är det med "förarredovisning" då? nu kräver de att man deklarerar vem som körde, och deklarerar man inte kommer en böter för att man inte deklarerade. Bara strunta i allt eller?

2. paool

paool Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    By the way var det min svenska bil inte hyrbil

3. RickardG

RickardG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade hyrbil men det kanske inte spelar så stor roll, de fick ju trots allt tag på mig och skickade kraven till min svenska adress. Jag fick också sånt där hot om att redovisning av vem som körde måste skickas tillbaka. Jag skrev på engelska att jag inte kunde minnas att jag hade varit på platsen där det förmodade regelbrottet hade skett. Inget mer, inget mindre. Inga ifyllda blanketter eller något annat. Samma svar i andra omgången. Tredje omgången svarade jag inte alls. Nu har det gått flera år.

4. Arnel

Arnel Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    För cirka två år sedan fick jag hem ett rekommenderat brev innehållandes en bot skriven på italienska för att ha kört i s k miljözon. Jag betalade aldrig den, och jag har sedan dess inte fått några fler brev. Jag körde förövrigt en hyrbil.

5. Niceandgood

Niceandgood Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick P-bot senaste påskafton i Berlin på 20€ låtsades att jag inte såg lappen och körde iväg. Har inte hört något om den sen dess så utgår från att det är lugnt,

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Och du fick aldrig någon debitering på kortet du betalade hyrbilen med?

7. Arnel

Arnel Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, ingen debitering på kortet vad jag minns.

8. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick mejl från Hertz Italien med bifogat krav från då jag bötfällts via någon kamera för att ha kört i bilfri zon på kvällstid i en italiensk stad i somras. (Inget jag själv var medveten om att jag i så fall gjort) Har väl inte gjort så mycket med mejlet/kravet men Hertz nämnde att de tar en administrativ avgift för att ha assisterat myndigheterna och mycket riktigt gjordes det en debitering på mitt Amex i veckan. Funderar på om jag ska motstrida men förmodligen finns det något finstilt i hyresavtalet som jag skrivit under så det kanske bara är att acceptera.

9. Arnel

Arnel Medlem

By:
    Sthlm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är oftast väldigt otydligt i Italien var man får köra eller inte. Känns som en bra kassako för de italienska kommunerna.

10. Som jag har sagt tidigare i tråden så finns det väldigt mycket myter och liknande när det gäller sånt här. Vänligen återkom direkt till mig om ni har några tankar och funderingar.

Capa synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!