Senaste nytt

Bästa sätt att boka dagrum?

ericwg

Medlem
Dessa regler har gällt oförändrade sedan 2 november över hela Tyskland...däremot har man försökt försvåra resande på andra sätt därefter.

Du skriver fortfarande inte när resan är, men är den inom en månad skulle jag definitivt hålla mig till MyCloud. Undantag kanske om du kommer från nåt lågriskområde så du slipper karantän, men det finns inte många lågriskområden i nuläget vad jag vet. Och MyCloud verkar ju inte omfattas av karantänkravet.

Oki! Vi bodde där i januari utan problem :) Ringde o frågade hotellet nu o de hade inga synpunkter. Sen är frågan om vi får lämna transit-området en sväng. Men som EU-medborgare på transit med negativt covid-test verkar det inte vara nå problem...
 

NyfikenGrau

Medlem
Oki! Vi bodde där i januari utan problem :) Ringde o frågade hotellet nu o de hade inga synpunkter. Sen är frågan om vi får lämna transit-området en sväng. Men som EU-medborgare på transit med negativt covid-test verkar det inte vara nå problem...

Ah, intressant, ja då är det väl bara att köra :) Kan tänka mig att det negativa testet kan vara nyckeln, särskilt i kombination med biljetter för vidareresa.
 

ericwg

Medlem
Ah, intressant, ja då är det väl bara att köra :) Kan tänka mig att det negativa testet kan vara nyckeln, särskilt i kombination med biljetter för vidareresa.

Ibland vet nog inte högerhanden vad vänsterhanden gör för något. Men jag undrar om hotellen får tillåta övernattning för transit helt enkelt. Det slog mig nu att de faktiskt frågade syftet med övernattningen när vi checkade in i januari, men det var inget problem. Ska säga att detta är inga nöjesresor heller. Det är inte lätt att resa i dessa tider.
 
Toppen