Senaste nytt

Bästa program inom SkyTeam?

palmen

Moderator
Varför skulle man vilja ha status hos Sky Team?
Varför skulle man flyga frekvent med dessa bolag?
Pendlar man veckovis till St Marten så fattar jag men annars?
För de i Göteborg blir det ju nästan jämnt en mellanlandning så KLM kan absolut vara ett bra alternativ. Ombordservice så vinner ju KLM på knockout dessutom. Finns rätt många anledningarna till att välja bort SAS och se på alternativen.
 

011430121

Medlem
För att KLMs crew är raka motsatsen till SAS. Mycket trevligare.
@Cristoffer Cedergren vad har du för källa till det?

Min uppfattning efter fler än 1000 flygningar med SAS att de har mycket trevlig och service inriktad personal, dels mark personalen och även den flygande personalen, har bara vid ett tillfälle fått ett dåligt bemötande var på en flygning från Oslo till Arlanda efter jag hade nedgraderat mig från Plus till Go för att kunna komma med ett tidigare flyg, då värdinnan sa(skrek) att jag stängde bagageluckan alldeles för hårt!
 
@Cristoffer Cedergren vad har du för källa till det?

Min uppfattning efter fler än 1000 flygningar med SAS att de har mycket trevlig och service inriktad personal, dels mark personalen och även den flygande personalen, har bara vid ett tillfälle fått ett dåligt bemötande var på en flygning från Oslo till Arlanda efter jag hade nedgraderat mig från Plus till Go för att kunna komma med ett tidigare flyg, då värdinnan sa(skrek) att jag stängde bagageluckan alldeles för hårt!
Baserat på mina egna upplevelser. Aldrig haft ett dåligt KLM-crew.

Återkommer med vetenskaplig avhandling senare i frågan
 

jerixon

Medlem
Naturligtvis en bedömning man gör själv.
Tyvärr haft extremt dåligt crew med SAS ganska många ggr och då drar det ju tyvärr ner helhetsintrycket.
Flyger mest KLM då jag bor i Linköping men även om jag flyger från annan ort ibland väljer jag dem före SAS alla dagar i veckan.
Priset är dessutom ofta lägre än vad SAS erbjuder, då jag sällan prickar rea osv.

Jag får bättre service ombord, bättre produkt och trevlig personal. Jag trivs helt enkelt bättre på KLM eller Air France =)

Ett litet exempel:
Inte speciellt roligt att konstant bli ifrågasatt inrikes om man faktiskt är Diamond när man vill ha en cola zero.
Kontra att de på KLM ofta fram och hälsar innan avfärd på dig som Platinum och tackar dig, samt frågar om de kan göra något extra för dig under resan.
Dessutom ingår fri läsk och alkohol i samtliga biljettpriser så jag slipper bevisa min status :eek:

@Cristoffer Cedergren vad har du för källa till det?

Min uppfattning efter fler än 1000 flygningar med SAS att de har mycket trevlig och service inriktad personal, dels mark personalen och även den flygande personalen, har bara vid ett tillfälle fått ett dåligt bemötande var på en flygning från Oslo till Arlanda efter jag hade nedgraderat mig från Plus till Go för att kunna komma med ett tidigare flyg, då värdinnan sa(skrek) att jag stängde bagageluckan alldeles för hårt!
 

Hachans

Medlem
Jag byter därför att jag fått ett nytt resemönster till platser där Star Alliance är väldigt svaga, men där Air France, KLM och AeroMexico finns.

Jag kommer dock kunna ha kvar mitt Star alliance guld utan större problem också dock.
 
@Johanna skriver att hon "inte flyger jättemycket med något särskilt bolag". För mig låter det inte som en person som kommer upp i någon statusnivå alls i något frequent flyer program, ändå är det så mycket fokus på just statusförmåner i den här tråden...
 

jerixon

Medlem
Många som ej flyger mycket som löser status trots det =D
Men visst hade uppskattat följande:
"Dessutom ingår fri läsk och alkohol i samtliga biljettpriser"
Man får även en snack/smörgås samt gratis kaffe osv.

@Johanna skriver att hon "inte flyger jättemycket med något särskilt bolag". För mig låter det inte som en person som kommer upp i någon statusnivå alls i något frequent flyer program, ändå är det så mycket fokus på just statusförmåner i den här tråden...
 
Ja det är superenkelt. I höst kommer det nästan räcka med en t&r i Business för att bli FBG, exempel Berglunds bravader ARN-AMS-CDG-XXX-CDG-AMS-ARN. Kiev, Oslo TRF eller Billund är klassiker för sånna MR

När jag har uppnått Lifetime gold på SAS om tre år kommer jag bara fokusera på att behålla status i Flying Blue.
 
Toppen