Senaste nytt

Bästa lounge på Kastrup för mig

PP4EH

Medlem
Den delen kallas Apartments. Till och från har man kunnat betala (om jag minns rätt) 60 DKK tillägg för att få tillgång till Apartments med Priority Pass. Se även denna tråden: Ranka Köpenhamns Lounger | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Har glidit in där någon gång av misstag, inte värt mer priset.

Tur att det finns amex lounge on the go hos espresso house för dom gångerna man inte flyger star alliance eller Schengen sidan.
Skärpning kastrup!
 
Loungerna på Kastrup är faktiskt riktigt dåliga, carlsberg loungen är näst intill patetisk om man är på den vanliga sidan.
Finns tydligen en annan sida som man inte får gå in på med PP.
Aspire är lugnare men riktigt dålig den med, fläckar på sofforna och uselt utbud ( vid frukost iaf då jag reser oftast från cph).
SAS loungen är dock bra.
Dom 2 bra loungerna på CPH, finns på andra sidan passkontrollen då man reser utanför EU eller till UK,
Eventyr loungen är riktigt fin!

Dom borde göra nått åt sitt lounge utbud, det är en seriös hub.
Var synd att Atelier stängde ner. Tyckte helt klart det var den bästa och att man kunde få en frukost eller annat som varit fullt tillräcklig. Men övriga håller jag helt med om, stökiga o dåligt utbud.
 

samet

Medlem
Smart! Du har inte fått någon negativ respons från Amex för detta? Jag gillar verkligen den ofiltrerade ölen på Carlsberg loungen, så kombinationen med Espresso hade varit trevlig. Detta ska testas nästa gång.

En mycket berättigad fråga. För var det inte just det som inte skulle tillåtas? Att nyttja två förmåner på samma flygplats. Eller minns jag fel från den diskussionen?

Jag hämtar påsen hos Espresso på GOT men sätter mig i SAS loungen för intaget. Så same same but very different.
 

micke99

Medlem
Jag var på Carlsberg för några veckor sedan en Torsdag morgon vid 07 tiden. Det var en del människor men inga problem att få plats. Hade läst här på forumet att de var en skit lounge typ så förväntningarna var inte höga. Får säga att jag tyckte frukosten var god, Goda bullar och bröd, Gott pålägg. Goda wienerbröd och helt ok öl. både humle och 1883 slank ner. tillsammans med en gameldansk.

Ingen super lounge men de dom hade var gott, och håller samma kvalite som en hotel frukost dock är utbudet mycket mindre.
 

TP12

Medlem
En mycket berättigad fråga. För var det inte just det som inte skulle tillåtas? Att nyttja två förmåner på samma flygplats. Eller minns jag fel från den diskussionen?

Stämmer, villkor enligt Amex:

Erbjudandet gäller en gång per dag. Om du hämtar ut fler än ett matpaket per dag debiteras ditt Platinum för de tillkommande kostnaderna.

Erbjudandet gäller inte vid ankomst eller om du även valt att besöka någon av loungerna.
 

PP4EH

Medlem
Ni som är besvikna på Aspire/Aviaton (med all rätt...), det funkar att visa sitt pass i passkontrollen och gå till Eventyr istället, även om man ska åka intra-Schengen. Men tänk på att det kan vara kö när man ska tillbaka genom passkontrollen, speciellt när Emirates har landat med sin Airbus A380.
Åh har alltid undrat om det går, super. Mina resedagar är räddade.

Jag brukar hämta på Espresso och sedan in i en av loungerna.
Exakt så gör man när man är proffs på kastrup :) Me too
 

Sir Lemon

Medlem
Stämmer, villkor enligt Amex:

Erbjudandet gäller en gång per dag. Om du hämtar ut fler än ett matpaket per dag debiteras ditt Platinum för de tillkommande kostnaderna.

Erbjudandet gäller inte vid ankomst eller om du även valt att besöka någon av loungerna.
Så är det formellt, men ordvalet "loungerna" skapar utrymme för individuella tolkningar. Ngn som valt att tolka "loungerna" som pp-lounge och blivit debiterad i efterskott på espresso house?
 
Toppen