Senaste nytt

Bäst lounge i Frankfurt?

Senator

Moderator
Om jag ankommer på kvällen från ARN med LH i C, kan jag då nyttja någon lounge som ankommande? Har avresa med LH i F dagen efter.

Jag skulle först säga NEIN! rakt av men här behöver man koll på detaljerna:
https://www.lufthansa.com/se/en/lounge-types-and-access

Så SEN/HON/First kan använda loungerna både för avgångsdagen och ankomstdagen. Så jag skulle kunna besöka SEN loungen. Men en Lufthansa affärsklass och/eller Star Gold kan inte. Så om du inte har SEN eller HON är svaret NEIN!
 

Matore

Medlem
Okej, annan fråga:
Vilken annan lounge är bra på morgonen förutom FCT? Har varit där på lunchtid badat och krökat så vet hur det är. Nu avreser vi ju kl 10.15 så tänker att nåt annat kanske är bättre för frukost? Air Canada? Vad säger ni?
 

Senator

Moderator
Okej, annan fråga:
Vilken annan lounge är bra på morgonen förutom FCT? Har varit där på lunchtid badat och krökat så vet hur det är. Nu avreser vi ju kl 10.15 så tänker att nåt annat kanske är bättre för frukost? Air Canada? Vad säger ni?

Du kommer få svårt att hänga med om du inte skall hänga på låset klockan 05.30 ;) Jag kan inte svara för Air Canada men jag har svårt att se att deras frukost skulle vara bättre.

Det kommer ta dig ca 20-25 min att ta dig från Air Canada till FCT, plus du skall ta dig in genom säkerhetskontrollen och passkontrollen, ut igen för att göra allt detta igen. I så fall hade jag struntat i FCT och gått till FCL B som erbjuder exakt samma som FCT inklusive transport till flygplanet.

Din dag kommer vara lång nog. Ta det lugnt och njut av FCT. Dra dit vid 07.00 - 07.30 så har ni härliga 2-2 1/2 timmar. Ingen annan lounge kommer servera något annat än frukost.
 

stare

Medlem
Längesen jag var inne i LH Lounge på Frankfurt. Vilken är bäst nuförtiden efter pandemin?
Har EBG, reser med LH Ekonomi, Schengen Airside.
 

JacobGBG

Medlem
Har en jobbig connection på 6h40min i FRA på annandag jul (GOT-FRA-DEL-BKK).

Hur ser det ut bland Senatorlounger på FRA? Har bara varit 1h connectiosn där sedan pre-pandemi för mig. Har dessutom en 5-åring i släptåg som ska underhållas


Som ett alternativ, så funderar jag på att betala 600:- i ändringsavgift för att åka från GBG 2h senare. Men då istället få en jobbigare rutt GOT-MUC-FRA-DEL-BKK så det är lite avhängigt på vad som är öppet på FRA. Vet att mycket är nedstängt forfarande i MUC.
 

Piffsan

Medlem
Med tanke på att ditt resesällskap kanske är i behov av springa av sig lite skulle jag föredragit 6h40m layover på en flygplats mot ytterligare ett flyg samt ev. kortare transfertider till följd av detta, särskilt i tider då förseningar kan inträffa pga snöoväder etc.

Osäker om det är öppet men Lufthansa ska ha en children's corner i business lounge B48, nedan från Lufthansas hemsida;

"

Separate children’s area in the Business Lounge​

Children can relax and have fun here! Lufthansa has created its first children’s area in the Frankfurt Business Lounge at Gate B48. Here young passengers may look forward to a play corner and playpen, to drawing tables, games consoles and an Internet PC for kids. A children’s cinema and comfortable beanbags to sit on also ensure lots of fun is had even before the flight.

Access to the lounge is available to First and Business Class passengers, HON Circle Members, Senators, Frequent Travellers and holders of Star Gold cards."

Alternativ 2: Beroende på barnets specifika behov och under vilken tid på dagen ni är där kan ni även förslagvis ta in på Hilton som en "DayRoom". Kostar lite olika beroende på när på dagen ni vill ha rummet.

När vi rest med barn har vi oftast dragit ut på tiden i diverse leksaksaffärer, legobutiker mm. Handlat pennor och papper som man får använda först på flyget. Mao - bra tidsfördriv och dessutom så händer det något spännande på flyget också.
 
Har en jobbig connection på 6h40min i FRA på annandag jul (GOT-FRA-DEL-BKK).

Hur ser det ut bland Senatorlounger på FRA? Har bara varit 1h connectiosn där sedan pre-pandemi för mig. Har dessutom en 5-åring i släptåg som ska underhållas


Som ett alternativ, så funderar jag på att betala 600:- i ändringsavgift för att åka från GBG 2h senare. Men då istället få en jobbigare rutt GOT-MUC-FRA-DEL-BKK så det är lite avhängigt på vad som är öppet på FRA. Vet att mycket är nedstängt forfarande i MUC.
@Piffsan ger bra svar!

Jag skulle påstå att det är perfekt att låta ungen springa av sig på FRA innan den långa resan :) ni behöver inte bara vara lounge side! Finns fullt med butiker, bilar och rökrum :D
 

HCW

Medlem
Finns också alternativet att dra nytta av att flygplatsen ligger bra till. 15 minuter ner på stan, finns exempelvis barnvänliga museum öppna även på juldagen. Lycka till!
 

Hafermann

Medlem
Finns också alternativet att dra nytta av att flygplatsen ligger bra till. 15 minuter ner på stan, finns exempelvis barnvänliga museum öppna även på juldagen. Lycka till!

Som FRA (icke) fungerat de senaste besöken hade jag hållit mig airside.i fredags var det 1,5-2 h kö till security för alla. Status och kabinklubb spelade ingen roll. En och samma line för samtliga var det som gällde. Har varit problem från och till sedan efterfrågan på resor ökade. Hade därför valt att stanna airside.
 
Toppen