Senaste nytt

Bäst lounge i Frankfurt?

GOTBound

Medlem
Har även jag tid att fördriva i Frankfurt, ankommer i Terminal 1 från non-Schengen och avgår från Terminal 1 inom schengen. Har dock förstått att de "bättre" Priority pass loungerna finns i Terminal 2. om man tar skytrain mellan terminalerna behöver man böka med Immigration/security då? eller går det smidigt?

Var man än förflyttar sig på FRA så krävs det minst security och ibland immigration. Undantaget är A till Z då det "bara" är immigration, och även tunneln airside mellan A och B. Flyger man med *A så är alla Priority Pass lounger "felplacerade". Hur det är med access till Terminal 2 för att besöka Priority Pass lounger när man flyger från Terminal 1 låter jag vara osagt. Det finns en Priority Pass lounge landside Terminal 1.

Är det så att du har Priority Pass genom AMEX Plat. så har du access till LH Business Lounge i Terminal 1 B t.o.m 31/3, dock brukar detta förlängas 6 månader i taget.

EK
 

Hkungs

Medlem
Var man än förflyttar sig på FRA...

Kanske inte värt den omständigheten med bara 2.15 mellanlandning då alltså, kanske bättre att hitta en restaurang och slå sig ner där istället.

Du har inte möjligtvis ett Miles & More Mastercard...

Är Lufthansa jag flyger med, men tyvärr i Economy. Kortet lät dock intressant för framtida användning, får ta en kik på det.
 

Brandten

Medlem
Har även jag tid att fördriva i Frankfurt, ankommer i Terminal 1 från non-Schengen och avgår från Terminal 1 inom schengen. Har dock förstått att de "bättre" Priority pass loungerna finns i Terminal 2. om man tar skytrain mellan terminalerna behöver man böka med Immigration/security då? eller går det smidigt?
Står inte när du ska dit men dom har "bara" öppet mån-fre 0600-2100.
 

GOTBound

Medlem
Kanske inte värt den omständigheten med bara 2.15 mellanlandning då alltså, kanske bättre att hitta en restaurang och slå sig ner där istället.

2,5 hinner du med Priority Pass loungen som ligger landside vid incheckningen i T1. Den är helt ok för att vara en Priority Pass lounge.

EK
 
Den nyaste är väl i "markplan" under gamla first A26 loungen?
Ligger väldigt avskiljd och "dold"
Som @henke12 säger. Panorama-loungen är nyast och trevligast, den är helt annorlunda i design jämfört med en standard Lufthansa-lounge.

Håller med att den är bra.
Besökte Panorama-loungen i onsdags för första gången, annorlunda atmosfär, vilket jag gillade.
 
Personligen är jag tråkig och har alltid använt mig av Lufthansa´s" flaggskepp " Senator Lounge när jag ankommit till Frankfurt för vidare resor
Har alltid tyckt den är bra, förutom att ( som alla andra Lufthansa Lounger på olika flygplatser i Tyskland ) det ofta är väldigt mycket folk i loungen
Har personligen aldrig besökt Air Canada´s Lounge, men hört gott om den
Ha en trevlig helg
 

Attachments

  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport.jpg
    100,6 KB · Visningar: 409
  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport1.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport1.jpg
    81,4 KB · Visningar: 395
  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport2.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport2.jpg
    85,7 KB · Visningar: 403
  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport3.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport3.jpg
    89 KB · Visningar: 393
  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport4.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport4.jpg
    86,2 KB · Visningar: 405
  • LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport5.jpg
    LufthansaSenatorLoungeFrankfurtAirport5.jpg
    76,1 KB · Visningar: 378

sandek

Medlem
Personligen är jag tråkig och har alltid använt mig av Lufthansa´s" flaggskepp " Senator Lounge när jag ankommit till Frankfurt för vidare resor
Har alltid tyckt den är bra, förutom att ( som alla andra Lufthansa Lounger på olika flygplatser i Tyskland ) det ofta är väldigt mycket folk i loungen
Har personligen aldrig besökt Air Canada´s Lounge, men hört gott om den
Ha en trevlig helg
Precis som på dina bilder så har folk en tendens att lägga sig och sova i sofforna i just den Senator-loungen. Uselt beteende.

Air Canadas lounge är väldigt snygg och rätt trevlig också. Till skillnad från de flesta Lufthansa-lounger så har den riktiga toaletter också. Att det dessutom ligger en terass utanför loungen är ju också gött om man röker eller bara vill gå ut i luften lite.
 

Kimmen00

Medlem
Air Canada är riktigt bra, utsikt samt bra mat. Annars är Senator - loungerna mkt bra, Z eller A.. Ingen direkt skillnad.
 

Matore

Medlem
Om jag ankommer på kvällen från ARN med LH i C, kan jag då nyttja någon lounge som ankommande? Har avresa med LH i F dagen efter.
 
Toppen