Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Diskussion i 'Star Alliance' startet af Andreas Ekman, 18 Juli 2018.

1. pqvst

pqvst Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Det kanske har skett någon ändring i avtalet mellan Lifemiles och ANA o_O

2. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Ser att ni nu hämtar fäven rån Air Canada, men får ändå inte med ANA. Det står "0" på alla platser med dem i listan.

Jmf sökning direkt via Air Canadas hemsida -
    220327 - FRA-HND NH224 First
    220329 - FRA-HND NH224 + NH204 Business
    220329 - LHR-HND NH212 First

Inga av dessa flighter finns synliga via Awardfares! :confused::oops:

Söker man via LifeMiles så kommer inga flighter med ANA upp alls (längre).

3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker det går hyffsat snabbt att scanna av ett par veckor om man använder adressraden (https://....) och går in där och ändrar datum och trycker enter.

aruba1, KennethL, Maja og yderligere 1 synes godt om dette.
  4. andersson.j

andersson.j Medlem

Jag slängde ihop något sånt här för att snabba på sökningen vid senaste bokningen. Två vuxna, SEZ till ARN eller GOT 2021-10-06 till 2021-10-09.
    Code:
    for dst in {ARN,GOT}; do
        for i in {06..09}; do
            open "https://www.aircanada.com/aeroplan/redeem/availability/outbound?tripType=O&org0=SEZ&dest0=${dst}&departureDate0=2021-10-${i}&ADT=2&YTH=0&CHD=0"
        done
    done

Open-kommandot finns nog bara på Mac men det går säkert lösa något liknande på andra OS.

KennethL, Canadien, RollingStone og 4 andre synes godt om dette.
  5. Maja

Maja Medlem

By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Har det hänt något med inhämtningen av platser som visas hos Awardfares.com sedan i mitten på mars? ANA och Turkish Airlines syns inte i resultat efter 16-18/3-22 längre, även fast det finns tillgängliga flighter som kommer upp när man söker via Air Canadas hemsida t.ex.

Har varit så nu någon vecka. Någon aning om det finns en lösning på detta problem? Vet att vi har diskuterat det tidigare i tråden ang. ANA, men nu försvinner fler bolag känns det som. Användbarheten av tjänsten minskar drastiskt för min egen del.

@andersson.j fina kodsnutt vet jag inte hur jag ska använda mig av och @Canadien tips fungerar visserligen, men är man vill söka från flera olika flygplatser så tar det genast betydligt mycket längre tid än innan när allting fungerade som det skulle med Awardfares.com

JacobGBG synes godt om dette.
  6. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snyggt, nu är du halvvägs till att ha skapat din egen awardfares-tjänst :)

Berglund, Autonom, gastronaut og 3 andre synes godt om dette.
  7. pqvst

pqvst Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aeroplan är återaktiverat på riktigt nu! (vi råkade visa det i gränssnittet lite för tidigt, och det är därför det inte visades någon tillgänglighet). Hoppas det funkar bättre för er nu!

upload_2021-4-26_16-30-41.png

Fredrik Thurfjell, aruba1, Brandten og 10 andre synes godt om dette.
  8. Båtens

Båtens Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det något bra sätt för att söka under en längre period med AwardFares. Om jag t.ex. vill hålla koll på om Business-biljetter släpps på en viss rutt under en längre period. Har förstått att det går att söka ± 1 dag. Jag har guldkonto men är det så att jag måste uppgradera till "Diamond" och skapa ett tiotal bevakningar på just den rutten ifall jag vill hålla koll under en period som är 30 dagar?

9. Tonton

Tonton Medlem

Du kan läsa om vad som gäller för de olika nivåerna här: Pricing – AwardFares
    Du kan läsa om vad som gäller för alerts här: Alerts – AwardFares

Som guld har du tillgång till 5 aktiva alerts. En altert kan täcka upp till 3 dagar samtidigt. Således kan du täcka upp till en period om 15 dagar på en rutt som guldmedlem.

Mattias Holmén synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!