Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Brandten

Medlem
Är det så att jag inte kan söka efter resor 27 feb och framåt eller är det så att det inte finns några resor?

Skaffade Gold nyss (igen).
 

Jonas F

Medlem
Är det bara för mig som många sökresultat med ANA verkar ha försvunnit just nu? Jag håller span på förstaklassbiljetter under mars nästa år och eftersom det bara är ANA som erbjuder dessa med lång framförhållning numera är det ju praktiskt om de dyker upp. Söker jag på Air Canadas sida på samma datum dyker fortfarande resultat upp, inklusive första klass och business, med ANA. Har det blivit något knas med sökningar långt fram i tiden med Lifemiles kanske, som ju awardfares verkar hämta mycket info från?
 

pqvst

Medlem
Är det bara för mig som många sökresultat med ANA verkar ha försvunnit just nu? Jag håller span på förstaklassbiljetter under mars nästa år och eftersom det bara är ANA som erbjuder dessa med lång framförhållning numera är det ju praktiskt om de dyker upp. Söker jag på Air Canadas sida på samma datum dyker fortfarande resultat upp, inklusive första klass och business, med ANA. Har det blivit något knas med sökningar långt fram i tiden med Lifemiles kanske, som ju awardfares verkar hämta mycket info från?

Just nu hämtar vi från United och Lifemiles (Air Canada är på gång igen). Jag har tyvärr inte riktigt koll på hur just tillgänglighet med ANA matchar mot vad Lifemiles och Air Canada visar. Har du testat ringa in och försöka boka något du hittar med Air Canada? Hade varit intressant att få en datapunkt på det!
 

palmen

Moderator
Just nu hämtar vi från United och Lifemiles (Air Canada är på gång igen). Jag har tyvärr inte riktigt koll på hur just tillgänglighet med ANA matchar mot vad Lifemiles och Air Canada visar. Har du testat ringa in och försöka boka något du hittar med Air Canada? Hade varit intressant att få en datapunkt på det!
Mina 10-15 datapunkter på ANA är att det stämmer till 100% med vad Eurobonus kan boka när det gäller First.
 

Jonas F

Medlem
Just nu hämtar vi från United och Lifemiles (Air Canada är på gång igen). Jag har tyvärr inte riktigt koll på hur just tillgänglighet med ANA matchar mot vad Lifemiles och Air Canada visar. Har du testat ringa in och försöka boka något du hittar med Air Canada? Hade varit intressant att få en datapunkt på det!
Japp. Jag har bokat första klass med ANA som dök upp på Air Canada och som palmen är inne på här ovan så verkar det vara fler som har fått samma resultat, alltså att det som syns på Air Canada är samma som SAS kan boka (bortsett från Air Canadas egna flyg då).

Det som är skumt är att tillgängligheten till Lifemiles verkar ha blivit begränsad av någon anledning (nu söker jag bara via Awardfares och inte Lifemiles direkt).

Exempel på flighter som hittas med Air Canada:
  • HND-FRA: 27 mars 2022, plats i first en flight med ANA (även business med samma flyg finns), inget syns på awardfares
  • HND-LHR: 17 mars 2022, plats i business med ANA, inget syns på awardfares
  • FRA-HND: 24 mars 2022, plats i first finns på en flight med ANA (business på en annan), inget syns på awardfares
Nu har jag inte ringt och kollat tillgängligheten på dessa exempeldatum men det är märkligt att det verkar ha hänt något med Lifemiles tillgång här. Kanske borde man dubbelkolla så att SAS fortfarande har tillgång till de här platserna också?
 
Last edited:

Jonas F

Medlem
Nu ringde jag och dubbelkollade bara för det och SAS verkar fortfarande få upp de flighter jag skrev om ovan (även om operatören först hävdade att det inte finns några platser alls så långt fram i tiden...)
 

Maja

Medlem
Är det bara för mig som många sökresultat med ANA verkar ha försvunnit just nu? Jag håller span på förstaklassbiljetter under mars nästa år och eftersom det bara är ANA som erbjuder dessa med lång framförhållning numera är det ju praktiskt om de dyker upp. Söker jag på Air Canadas sida på samma datum dyker fortfarande resultat upp, inklusive första klass och business, med ANA. Har det blivit något knas med sökningar långt fram i tiden med Lifemiles kanske, som ju awardfares verkar hämta mycket info från?
Samma problem och tycker det är bra mycket krångligare att söka via Air Canada då du måste gå in och manuellt söka för varje enskilt datum. Eller har någon kläckt hur man kan söka över en längre tidsperiod där? :rolleyes::oops:
 
Toppen