Senaste nytt

Award - möjligt att skippa sista benet på utresan och ändå åka hem

squeezen

Medlem
Har kollat lite men hittar inte svaret, det finns säkert någonstans uppenbart like "skogen bakom träden"...

Frågan är som rubriken lyder, kan jag istället för att åka CPH-LHR-PEK-SIN-CGK hoppa av i Singapore och sedan boka hemresa därifrån, dvs boka som en open jaw. (inga problem).

Dock så vill jag inte boka av SIN-CGK då SQ har gift den biljetten med PEK-SIN som är i F. Dvs de hävdar jag måste boka om hela skiten i så fall från Peking och såklart finns där inte två platser i F mellan PEK-SIN vilket gör en ombokning helt omöjlig utan att riska det benet i F också, inte så sugen på det.

Resan är en 2-4-1 award med Eurobonuspoäng.
Vi (jag och brorsan) tror nog vi får ut mer av resan i SIN är Jakarta därav vi funderar i dessa banor.

Någon som vet, eller ännu bättre testat?
Tack för info.
Squeezen
 

jumbooze

Medlem
Jag skulle inte våga, SingaporeAir håller hårt på sina married segment, kanske om du kan hitta en hemresa som funkar och använda en voucher till och göra det till två enkla 120% av poängen
 

palmen

Moderator
Hoppar du över något segment så bokas resten av i din bokning så det skulle jag inte pröva.
Det går dock att göra "divorce" på singapore flighterna, men det kräver att SAS kontaktar Singapore för att de ska göra det, att få en sas agent att göra detta lär inte bli lätt men med stor tur kanske du får en agent som gör det.

Om ni hellre vill vara i Singapore skulle jag i så fall behålla utresan och sedan köpa en biljett tillbaka från Jakarta, kostar inte direkt mycket, de pengarna tar jag alla dagar i veckan än att riskera något med bokningen.
 

squeezen

Medlem
Jag skulle inte våga, SingaporeAir håller hårt på sina married segment, kanske om du kan hitta en hemresa som funkar och använda en voucher till och göra det till två enkla 120% av poängen


Hoppar du över något segment så bokas resten av i din bokning så det skulle jag inte pröva.
Det går dock att göra "divorce" på singapore flighterna, men det kräver att SAS kontaktar Singapore för att de ska göra det, att få en sas agent att göra detta lär inte bli lätt men med stor tur kanske du får en agent som gör det.

Om ni hellre vill vara i Singapore skulle jag i så fall behålla utresan och sedan köpa en biljett tillbaka från Jakarta, kostar inte direkt mycket, de pengarna tar jag alla dagar i veckan än att riskera något med bokningen.

Tack för snabba svar, var som jag trodde. Kan ju alltid testa en divorce. Rätt störigt det här med married segments om man vill ändra något. Nåväl kan väl kanske få lite lugn och ro på ett hotell i jakarta jämfört allt härjande det hade blivit i Singapore ;)
 
Toppen