Tim Karlsson
Medlem
Hej!
Vill kolla om någon annan här på forumet har vart med om liknande.
Var på semester i Miami i December och hade hyrbil (Ford Mustang) som dessutom bara va några månader gammal. Bokade genom SAS Eurobonus hos Avis.
En dag när vi skulle iväg efter några dagar av anvädningen utav hyrbilen så va bilen helt död. Batteriet va alltså helt urladdad och kunde inte ens öppna bilen, utan fick ta ut den "riktiga" nyckeln ur keylessdosan för att komma in.
Fick då ringa på Vägassistans som Avis erbjuder så dem fick komma och göra en Jump-Start. Tyckte detta va märkligt att bilen helt plöstligt över en natt va helt död.
Nu till frågan, det är nämligen så att jag fick en faktura nu två veckor efter inlämning som sa att dem kommer dra 185dollar för att jag använt deras vägassistans för en Jump-Start.
Eftersom detta inte är en skada egentligen utan ett tekniskt fel på bilen borde inte detta ingå eller något Avis borde stå för?
Kollade med mitt försärkingsbolag (Folksam) och dem hade ingenting som täckte en sån här "skada" och tyckte mer eller mindre att det är Avis som borde stå för sånt fel.
Ringde även Amex då jag har betalat med Amex Elitekort, dem sa dock att detta är en kostnad de kommer att stå för och ersätta. Men att jag bara tvungen att göra anmälan online då deras servrar verkade inte vara igång denna veckan.
Vill kolla om någon annan här på forumet har vart med om liknande.
Var på semester i Miami i December och hade hyrbil (Ford Mustang) som dessutom bara va några månader gammal. Bokade genom SAS Eurobonus hos Avis.
En dag när vi skulle iväg efter några dagar av anvädningen utav hyrbilen så va bilen helt död. Batteriet va alltså helt urladdad och kunde inte ens öppna bilen, utan fick ta ut den "riktiga" nyckeln ur keylessdosan för att komma in.
Fick då ringa på Vägassistans som Avis erbjuder så dem fick komma och göra en Jump-Start. Tyckte detta va märkligt att bilen helt plöstligt över en natt va helt död.
Nu till frågan, det är nämligen så att jag fick en faktura nu två veckor efter inlämning som sa att dem kommer dra 185dollar för att jag använt deras vägassistans för en Jump-Start.
Eftersom detta inte är en skada egentligen utan ett tekniskt fel på bilen borde inte detta ingå eller något Avis borde stå för?
Kollade med mitt försärkingsbolag (Folksam) och dem hade ingenting som täckte en sån här "skada" och tyckte mer eller mindre att det är Avis som borde stå för sånt fel.
Ringde även Amex då jag har betalat med Amex Elitekort, dem sa dock att detta är en kostnad de kommer att stå för och ersätta. Men att jag bara tvungen att göra anmälan online då deras servrar verkade inte vara igång denna veckan.