Avis Preferred

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Meazza, 12 Marts 2015.

  1. Impendill

    Impendill Medlem

    Ställer två frågor på samma gång:

    Jag registrerade mitt Miles & Smiles nummer vid bilhyra i Nya Zealand, hur lång tid brukar det ta för poängen att komma? (provade att efterregga precis).

    Vad innebär detta?

    Skärmavbild 2016-01-12 kl. 12.59.17.png

    Hur använder jag mina 300,91 €, och till vad? Enbart uppgradering?

    Det är min första bilhyra med Avis och jag tänker använda dem igen i Mars då jag ska till Jordanien. Bör jag spara på saldot och eventuellt samla tills jag får bättre värde för dem?
     
  2. agehall

    agehall Medlem

    By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Saldot är väl hur mycket du har hyrt för?
     
  3. Homer

    Homer Medlem


    Det där är bara för att du ska kunna se hur du ligger till för att få status

    Avis Preferred Plus 5 hyror och €1000 debitering inom 1 år

    Avis President’s Club
    10 hyror och €2000 debitering inom 1 år


    Det fattas alltså 4 hyror och €699 för att du ska bli uppgraderad till Plus
     
    Sidst redigeret: 12 Januar 2016
    agehall synes godt om dette.
  4. Impendill

    Impendill Medlem

    Det verkar rimligt.
    Om jag hyr för sammanlagt 699€, kan jag då uppgradera?
    Alternativt att jag har 4 hyror.

    Vet ej riktigt hur jag ska tolka det.
    Hänger upp mig på där det står "uppgradera".

    Eller har allt bara med status att göra?
     
  5. Homer

    Homer Medlem


    Det tog 1,5 månad att få ordning på det där.
     
  6. obs

    obs Medlem

    By:
    ARN/CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Saldoen og antal lejemål har udelukkende at gøre med din status. For at nå næste niveau, Avis Preferred Plus, skal du både have 4 lejemål mere OG have lejet for minimum €699. Det er altså ikke nok at have 4 lejemål mere, du skal også over grænsen på €1000.
     
    Impendill synes godt om dette.
  7. Homer

    Homer Medlem

    Någon som bokat en "gratis weekendhyra"?
    Jag får meddelandet.
    "Vänligen uppge ditt AWD-nummer. Det är antingen fel eller saknas."
    Ingenstans på sidan kan man lägga in ett AWD-nummer och vilket skulle det iså fall vara?
     
  8. Layzedad

    Layzedad Medlem

    By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Tyckte jag saknade bilhyror på min prefered status så jag mailade till Avis idag. Fick svar att det berodde på att mitt medlemsår tog slut 26/2 och man bara visade hyror för aktuellt medlemsår. Allt detta är ju logiskt men det saknas helt info om när ens år börjar och slutar så det är svårt att planera om man inte vet det :)
     
  9. Homer

    Homer Medlem

    Mitt konto nollställdes också den 27/2 vilket jag tycker är märkligt eftersom de lanserade detta den
    12:e mars och man borde väl fått ett helt år innan de nollställde.

    "men det saknas helt info om när ens år börjar och slutar"

    nja, det står ju "Årsdag" under kundnummer

    Medlemsnivå Avis Preferred Plus
    Kundnummer XYZ
    Årsdag: 2017-02-27
     
  10. Layzedad

    Layzedad Medlem

    By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag vet inte var du ser det, i den dialogen som jag tror det är så ser det ut så här för mig
    Capture.PNG

    I min mailkonversation med avis fick jag följande svar

    Tack för din feedback.

    Jag har kontaktat ansvarig avdelning för att undersöka varför en sådan funktion inte finns och se om det kan läggas till en funktion för att se sin årsdag.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×