Avis Preferred

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Meazza, 12 Marts 2015.

  1. Homer

    Homer Medlem

    Jo, det gör det för mig också numera, och det har fungerat fram till 1-2 veckor sedan
    men plötsligt har allt nollställts, igen.
    Det nollställdes på årsdagen därefter har jag haft 4 hyror.
    All info om hyreskostnaderna man fått fram genom att klicka på "Mitt konto" har också försvunnit.

    Untitled-2.jpg
     
  2. jonaseriksson84

    jonaseriksson84 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick samma fel som ni nämnt när jag försökte registrera mig, men registrerade mig via "vanliga avis.se" och skickade sedan mail till cs.se@avis-europe.com där de frågade om EB-nummer samt bild på kortet m.m. sade att de skulle lösa det denna väg. Dock har inget ändrats ännu när jag loggar in, och det är några dagar sedan.
     
  3. Homer

    Homer Medlem

    Jag ringde Avis och de kunde se de riktiga siffrorna, de såg även hur många gånger och hur mycket
    jag spenderat sedan jag gick med i Preferred för x antal år sedan.
    De sa att någon skulle kontakta mig från IT avdelning och bad att jag skulle bekräfta e-postadressen.
    Nu kommer det roliga, jag bytte e-postadress för 3-4 år sedan den de kunde se är den gamla,
    den jag ser under kontaktuppgifter är den nya, riktiga.
     
  4. riche

    riche Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har mail till AVIS Göteborgskontor, på Södra Vägen?
     
  5. Tamas

    Tamas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag försöker hitta information om hur man använder appen vid hyra i USA, men kan inte riktigt hitta något. Jag har en bokning på LAX nästa vecka.
    Kommer jag kunna typ välja bil redan en bit innan hyran ska påbörjas eller bara välja från Preferred / Preferred plus raden i parkeringen?

    Har någon erfarenhet med detta?
     
  6. Maja

    Maja Medlem

    By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick inte välja bil alls, hade fått en tilldelad. Gick varken via appen eller på plats. Mitt namn stod uppskrivet på tavlan och det var den bilen jag var hänvisad att ta.
     
  7. Tamas

    Tamas Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hm, men är det inte så att du kan ta den där bilen som är på tavlan eller andra bilar i vissa rader?
     
  8. Berglund

    Berglund Medlem

    By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis som i vilken säljsituation som helst, det är det pris eller den bil som säljaren skulle VILJA att du betalar/accepterar/tar. Om den inte passar, av vilken anledning som helst, såsom exempelvis att min matglada katt inte får plats(!), tar man bara det färdigutskrivna kontraktet, stövlar glatt bort till Preferred disken och framför sina synpunkter och ber om ett annat, lite mer ståndsmässigt fordon.

    Egenupplevd anekdot:
    I somras försökte Avis Miami Airport skicka iväg mig med en Ford Explorer eller någon annan dussinbil som de hade slängt till mig. Det accepterades naturligtvis inte eftersom vi var fyra personer som skulle bila runt i Florida/Key West och hade bokat "premium" blivit tildelade "standard". Lyckligtvis kom en nystädad, nypolerad vit Volvo XC90 inkörandes precis bredvid Preferred-luckan precis när det var min tur att bli betjänad vid disken. Då sa jag, i all min vänlighet, att jag kan ta den bilen istället och pekade. En manager behövde godkänna, tio minuter senare körde jag iväg därifrån med just den bilen.
     
    Sidst redigeret: 23 Januar 2020
    GOTBound, Frisk78, Maja og 3 andre synes godt om dette.
  9. Hur statusmatchar man sitt guldkort till Avis president? Har för mig att jag läst att man kan det.
     
  10. Maja

    Maja Medlem

    By:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilket jag självklart har gjort och även fått byta bil. Dock är det ganska svårt när man trots ett antal försök försöker få något annat och de bara hänvisar att de inte har något annat inne. Det var dock väldigt glest med bilar när jag plockade ut min bil i november. Jag skulle ha bilen i 10 dagar så jag vet inte om det ansågs för länge att våga ge mig något dyrare/bättre.

    Fick det jag hade bokat och kunde inte bråka så mycket mer om det.

    På Miami flygplats har jag dock fått gå till en viss rad/område och plocka vilken bil jag har önskat, dock ej när hämtade ut bilar på LAX.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×