Senaste nytt

Avis kampanj 5000 poäng till Eurobonus. Boka 1 April - 31 Maj 2019

Jackie

Medlem
Bokade en typ C Volkswagen och blev uppgraderad till typ D Kia = bra.
Lämnade vouchern när jag hämtade bilen 10/6, oerfaren tjej visste inte hur hon skulle registrera det och skulle höra med sina kollegor. Fick endast 1000 poäng insatta på kontot, fick ringa dem, blev hänvisad till deras supervisor som sedan fick ta kontakt med någon annan avdelning som skulle kolla hur dem kunde lösa med att sätta in resterande saknade poäng = mindre bra.
 

Homer

Medlem
Stalltips är att inte lita på vad de säger utan att själv kolla att de verkligen lagt in kupongkoden.
Man kan ju be att få se deras bildskärm för att kolla att den verkligen är inlagd.

På utskrivet kontrakt ser det ut såhär, om raden Coupon Number inte alls finns med
så finns det ingen kupongkod i kontraktet.



[
Avis.jpg
Avis2.jpg
 

Combo

Medlem
Tackar! Jag återkommer med resultat.
Mailade den 3 juni, hade i torsdags(20 juni) inte fått svar, så jag ringde in istället. 10min i telefonkö + ett drygt 30min långt samtal(med en väldigt trevlig och hjälpsam support) och det skulle vara löst.
"Det kan ta upp till 72 timmar innan du ser poängen", kollade saldot idag, fortfarande inga poäng! Blir till att ringa imorn igen!
 

Combo

Medlem
Mailade den 3 juni, hade i torsdags(20 juni) inte fått svar, så jag ringde in istället. 10min i telefonkö + ett drygt 30min långt samtal(med en väldigt trevlig och hjälpsam support) och det skulle vara löst.
"Det kan ta upp till 72 timmar innan du ser poängen", kollade saldot idag, fortfarande inga poäng! Blir till att ringa imorn igen!
Idag dök de sista 3000 poängen upp på kontot, innan jag han ringa in och klaga!
 

Wipe75

Medlem
Hade inte heller fått poäng, bara standard 1500. Mailade in och en vecka senare kom resten av poängen.
Det är första gången som Avis inte levererat rätt poäng och fixade rimligt snabbt. Tycker dom funkar bra.
 

Jackie

Medlem
Hade inte heller fått poäng, bara standard 1500. Mailade in och en vecka senare kom resten av poängen.
Det är första gången som Avis inte levererat rätt poäng och fixade rimligt snabbt. Tycker dom funkar bra.

Vilken mail skickade du till? Kan jag få adressen dit?

Jag ringde 2ggr till stället och pratade med s k chefen där och hon skulle kontakta ett annat ställe för att lägga till de saknade 4000 poäng men än idag har jag inte sett röken av det.

Tack på förhand.
 

Homer

Medlem
Vilken mail skickade du till? Kan jag få adressen dit?

Jag ringde 2ggr till stället och pratade med s k chefen där och hon skulle kontakta ett annat ställe för att lägga till de saknade 4000 poäng men än idag har jag inte sett röken av det.

Tack på förhand.


@Meazza har skrivit en guide:


Jag har utvecklat följande metodik när det gäller Avis/Eurobonus:

1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.

Repetera sen för varje hyra framöver.
 

Jackie

Medlem
Tack så mycket för snabbt svar!

Ringde till kundservice igen på 0770 - 82 00 82, han bad mig maila vouchern så att han kunde lägga in det och vänta ca 7 dagar innan poängen kommer in på kontot.

Tycker verkligen att Avis på Sturup i Malmö har skött detta dåligt.
 

Doctor-X

Medlem
Har en 15 dagars hyra i Kanada i augusti som är bokad under kampanjtiden (bokat med pay later). Nu visar det sig att vi inte behöver bilen de första 7 dagarna då planerna har ändrats.

Kan man ändra bokningen via Avis och fortfarande ta del av kampanjen? Annars är det nästan värt att avboka och boka på nytt och spara 3000kr (>50% av nuvarande pris) och ”bara” få 1500p.
 
Toppen