Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 9-15 april 2018

Hafermann

Medlem
Pratade med en mid level manager på Avis Sverige som sa att 10k kampanjen inte varit lönsam för dom. Hade tyvärr inte tid att ställa följdfrågor :/
Det märkliga om personen har klart för sig är att man körde dubbla kampanjer, och sen fyllde på med ytterligare 6500 poängskampanj. Avis bör ju räknat på det inför andra 10000poängskampanjen om man blev överraskad efter första. Så i mina öron låter det märkligt.
 
Det märkliga om personen har klart för sig är att man körde dubbla kampanjer, och sen fyllde på med ytterligare 6500 poängskampanj. Avis bör ju räknat på det inför andra 10000poängskampanjen om man blev överraskad efter första. Så i mina öron låter det märkligt.
Håller med helt, därför så förargligt att jag var tvungen att springa precis när han slängde trär sig det där.
 

squeezen

Medlem
Har för mig att jag läste/hörde om en öknin på 900% på hyrbilar när första kampanjen starta.
Det var ju så att dom inte hade bilar till alla utan fick göra en rokad på alla stationer för att få ihop det.
Det är troligen efter denna ökning den så skallade "spökbilen" kom fram för att lösa ett problem :)
900% i vilken dimensom? Ett kontor? En stad?
Har svårt att tänka mig att dessa kampanjer kan ökat 900% på total nivå. Antalet personer som hyr bilsr för att tjäns poäng är nog ändå rätt liten i totalen.
Många hyr nog i tjänst, för att de behöver en bil etc.

Fast antalet helghyror på ”ert” kontor kan nog skjutit i taket :)
 

mha321

Medlem
Pratade med en mid level manager på Avis Sverige som sa att 10k kampanjen inte varit lönsam för dom. Hade tyvärr inte tid att ställa följdfrågor :/
Det förvånar mig inte ett ögonblick att kampanjen i sig inte var lönsam. Det var nog en alltför stor del av kunderna som gjorde som många här och bara letade upp det absolut billigaste för poängen. Marginalerna på de bilarna är nog extremt låga redan från början, och att då även betala ut 10,000 poäng...

Däremot kan den säkert ha haft en inkrementell effekt som är väldigt svår att mäta. Hur många personer här inne, t.ex., har hyrt en annan bil på Avis utanför kampanjen som kanske hade hamnat på ett annat konto, just för att de nu känner sig bekväma med Avis osv. Där finns det säkert en del att hämta.
 

palmen

Moderator
Marginalen på en ren spökbil är ju nära 100%, säg 5 minuter administration. Sedan får man räkna bort 10000 EBP à något öre styck.
Det är nog mer än några öre styck. Har de betalat 7 öre för poängen så har de gått back på alla mina hyror om man bara tittar intäkter/utgifter. Till det tillkommer slitage, värdeminskning, administration på de bilar jag faktiskt hämtat ut.
 

jerixon

Medlem
Mina är slut för länge sedan. Dock kör jag ju alla kampanjer som kommer med då jag faktiskt nyttjar hyrbil var vecka nästan!
Det ekar ju inte direkt tomt på EB kontot men man har ju även bokat lite extra liksom :)
Avis och Master Card Fly Premium rabatten har ju trots allt gjort underverk för mina USA weekends!
 
Toppen