Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Sweden

Medlem
Tack Avis och SAS. Med dagens 10.000 poäng in på kontot har jag passerat 1 miljon poäng på mitt Eurobonuskonto. I januari när kampanjen kom så bokade jag upp i princip 1 bil varje weekend under hela 2018. När det sedan kom ytterligare en 10.000 poängs kampanj så bokade jag även upp bilar för perioden januari - mars 2019. Har fått ihop just nu 470.000 poäng, 180.000 poäng återstår t.o.m. mars 2019. Hade ingen egen bil innan men hade planer på att skaffa, dessa hyrbilar har passat mig perfekt då jag bara vill/behöver ha bil över helgerna.

När jag i januari bokade var jag lite tveksam, kommer det gå bra att få in poängen eller kommer jag att varje vecka behöver maila om efterregistreringar, hålla koll på vilka veckor jag fått in poäng och inte. Jag är mycket positivt överraskad hur bra det gått från starten och att det rullar på lika bra. Av mina bokningar hitintills har jag bara haft problem med 2 bokningar, hade bilarna 2 dygn och 3-4 timmar, Avis stationen på Arlanda resp Klarabergsviadukten var "schyssta" och rundade av neråt till "bara" 2 dygn. Detta har rättats till av Arlanda resp Klarabergsviadukten, fick vänta lite längre på poängen men dessa kom in på kontot. För dessa 2 bokningar fick jag först in 1.500 poäng för 2 dygnshyran, sedan ytterligare 10.000 poäng för 3-dygnshyran. Har under året varit i kontakt med Avis kundtjänst 2 gånger, märkte båda gångerna att de inte riktigt hängde med så avbröt och backade ur ändringarna. Har sedan dess ändrat och justerat mina bokningar själv via hemsidan, eller bett om hjälp på Klarabergsviadukten.

Avis och personalen på Klarabergsviadukten har verkligen överträffat mina förväntningar. Har förmånen att bo bara 14 minuters promenad från närmsta Avis-kontror (Klarabergsviadukten). Har funkat klockrent under hela 2018 när jag hämtat och lämnat min hyrbil. Det jag verkligen uppskattat är när de ganska tidigt på året erbjöd mig att bara hyra för poängen och fick kontrakt med "No show".

Hoppas att det kommer en liknande kampanj igen i framtiden... :). Om det dröjer, eller inte kommer någon mer liknande kampanj, är jag glad och tacksam ändå för festen som varit och fortfarande pågår :D.
 
Last edited:

Sweden

Medlem
Det är med sådana beskrivningar som man förstår att sas måste höja award priserna :)
Tycker inte det är någon stor sak att SAS justerar sina award priser då de via Avis, Amex m.m. generöst öser ut poäng... :). Även efter höjningen så anser jag att SAS award priser, och möjligheter till routings, är mycket generöst och prisvärt jämfört med award biljetter inom OneWorld & SkyTeam...
 

TomJ

Medlem
Har någon testat att flytta över en Avis-bokning på dessa kampanjer till någon annan? Alltså om jag har en bokning "över", kan jag ändra uppgifterna i den så att den istället står i någon annans namn och Eurobonusnummer (för att inte tala om kreditkortsnummer).
 

TomJ

Medlem
Jag har testat att gå in via Manage Booking och raderar man i följande steg sitt Avis nummer så kan man i senare steg fylla i namn och eurobonusnummer men frågan är ju om det fungerar. Man vill ju helst vara säker innan man testar...
 

nissefalk

Medlem
I helgen blir jag klar med kampanjen, det blev 29 hyror och 290,000 poäng, tyvärr cancellerade jag 4 bokningar innan jag kom på att man kunde boka om och dessutom inte hämta upp bilen, så hade kunnat bli betydligt fler hyror (jag är inte i Sverige över vintern därav bara 29 hyror...)

Endast 1 gång blev det fel med poängen men det var kontorets fel som checkade in bilen samma datum som den hämtades ut istället för Måndag morgon, det fixades efter någon vecka.

I snitt har jag betalat strax under 800kr per hyra, 7 hyror hämtades inte ut stationen checkade ut och in bilen för mig.

Vid ett tillfälle had jag 2 bilar från olika stationer i Sverige och vid 2 tillfällen hade jag bil i USA samtidigt som en bil var hyrd hemma i Sverige enligt ovan.

Alla bokningar gjorda som Golf klass C men fick en sådan bil bara vid ett tillfälle.

Så nu skall det flygas lite SAS Business med mina Amex 2-4-1 vouchers, bra kampanj det här, kanske lite för bra som har diskuterats i tråden....
 
Jag har vid flers tillfällen gjort två bokningar på samma datum fast i olika klasser, då jag varit osäker på hur stor bil vi kommer behöva.

Jag har sedan bokat av den ena i god tid och det har inte varit något problem.

Men vid två tillfällen när jag ska hämta ut bilen säger dom ”You got 2 bookings” varav jag får informera dom om att ena är avbokad samt vilken jag ska ha. Inte heller detta har varit något problem.

Jag undrar dock om detta hänt er och isåfall vad ni tror det beror på?
 
Toppen