Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Robert_E, 18 August 2020.

1. Shoreline

Shoreline Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Perfekt tajming! Jag har en veckas hyra i slutet av september – blir till att lägga om den till D-klass för nån hundring mer.

2. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Måste ju rimligtvis bli 11.000p (10k+1k) om man betalar med SAS EuroBonus Mastercard, väl?
    Fler poäng med Avis

Billigaste jag hittat i D-klass eller högre är 1362kr för 4 dagar (som passar mig, kan inte åka till Växjö varje helg ;) )

Kampanj: 10.000p
    Extra från SAS MC 1000p
    Betala med SAS MC (1362/100)x15 = 204p
    Totalt: 11 204p och 12,15 öre/poäng - dvs mindre än vad man betalar med Billhop (2,5%) om man har AmEx Elite.

M.K synes godt om dette.
  3. Axxo

Axxo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    bättre att betala med Elite om man har ?

Elite erbjuder dock självrisk reducering

4. Doctor-X

Doctor-X Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS MC är mer fördelaktigt om man är på jakt efter poängen. Mig veterligen ingår försäkring på bilar som hyrs i Sverige till skillnad mot USA, sen kan man säkert teckna någon självriskreducering, men min plan är att hämta ut bilen, men inte låta den lämna hyrbilsparkeringen (har bra kontakt med Avis-kontoret och har tidigare inte vara några problem).

Betala med AmEx Elite vs SAS MC baserat på summan 1362kr:

SAS MC
    Enligt ovan : 11204p och 12,15öre/p

AmEx Elite
    Kampanj: 10.000p
    Betala med AmEx Elite (1362/100)x20 = 272p
    Totalt: 10272p och 13,26öre/p

Protein48, Axxo og Berglund synes godt om dette.
  5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte lika fantastiskt som första kampanjen, men det börjar likna något! Tyvärr inga hyror på G nu, sen är problemet nu att spendera de poäng man redan har :D

Kanske kan ta någon i samband med ett jobbuppdrag om det passar...

Tim Karlsson synes godt om dette.
  6. Tonton

Tonton Medlem

Ja.

jerixon synes godt om dette.
  7. samet

samet Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Självrisken på Avis är normalt 7500kr om du inte tecknar tilläggsförsäkring för några hundringar. Sas Mastercard har ingen hyrbilsförsäkring.

8. samet

samet Medlem

By:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Jo, detta är ju kanon för oss som normalt sett hyr bil i tjänsten. 4 dagar är dock lite långt, men man får väl offra sig..

9. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här är det läge att upprepa att Amex hyrbilsförsäkring endast gäller på en resa, dvs om man hyr en bil för att köra omkring på hemorten en långhelg, så behöver man tänka på annat vis för försäkringen. Fristående hyrförsäkring, Norwegian Visa med tilläggsförsäkring, Avis egna försäkringar, eller så tar man risken helt enkelt.

Krotan, Gizmokvack, CoooC og 7 andre synes godt om dette.
  10. Frisk78

Frisk78 Medlem

By:
    SDL
    Land:
    Sverige Sverige
    När jag söker tillgänglighet på 21 juni till 27 juni på Avis.se (inloggad) så finns det hur mycket bilar som helst att välja bland.

När jag söker på samma datum och går via länken och vväljer i mitt fall "Eurobonus Gold" så finns det inte ett enda fordon att hyra under samma period.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!