Avis kör en ny 10.000 Eurobonuskampanj

Diskussion i 'Lejebiler' startet af Robert_E, 18 August 2020.

  1. Renato

    Renato Medlem

    Tja exakt samma sak hände mig. Jag har börjat inse att jag behöver secreen shot, bevis säkerställa flera gånger. Dock så blir det ändå fel.

    Jag tar ett exempel, jag bokar enligt reglerna. På mitt avtal står det promotion code, efter bokningen så ringer jag bokningen och ber dom bekräfta att jag har gjort rätt, ang eurobonus kampanjen på 10k. Dom säger ja.

    Sen 1 månad efter får jag inga poäng ringer in och dom säger jag har bokat fel, att jag inte har gjort på rätt sätt enligt vårat system. Jag blir rasande. Jag kommer inte ge mig. Efter många om och men så bad dom ursäkt och jag fick 15 euro som kompensation, (ett skämt) plus mina 10k eurobonus.

    Så ge dig inte, stå upp för dig plus säg bara att du kommer gå över till hertz, detta är ett oacceptabelt beteende.

    Lycka till
     
    GMTmax synes godt om dette.
  2. Homer

    Homer Medlem


    Vad är problemet? att de påstår att din hyra inträffade vid en annan tidpunkt än
    när du verkligen hyrde?
    Har du skickat dem kontraktet och slutfakturan som bevisar vilka datum du hyrde?
     
    Sidst redigeret: 4 December 2020
  3. Logistikern

    Logistikern Ny medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Delar min erfarenhet från denna kampanj ifall det kan hjälpa någon.

    Jag hyrde bil 4 dagar under kampanjen och betalade med SAS Mastercard Premium.

    Drygt en månad efter hyran såg jag ännu inte några poäng på kontot, så jag mailade till "customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com" och påpekade att jag ville ha 10000+1000 poäng för hyran och bad dem att kika på det.

    Några dagar senare trillade det in 11000 poäng på kontot som en klumpsumma och ytterligare några dagar senare fick jag ett halvkryptisk mail om att (en helt annan summa) poäng skulle trilla in om 4-8 veckor.
     
    Sidst redigeret: 4 December 2020
  4. GMTmax

    GMTmax Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag har pågående ärende med exakt samma process som du beskriver ovan.
    Jag har påpekat för Avis hur risigt det är att man som kund ska behöva jaga sina rättmätigt förtjänade kampanjpoäng och att det knappast skapar preferens när man, som jag, hyr bil ganska ofta. Inte värt strulet helt enkelt.
     
    Renato synes godt om dette.
  5. Flytoheaven

    Flytoheaven Medlem

    By:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det påstår att det datum jag haft hyror har jag inte hyrt enligt dom.. Det påstår att dom är avbokade. När jag mailat dom igen ang de hyror inom kampanjen får jag svar bara på att följande hyror inte är gilltiga på kampanjen med hänvisning att jag hyrt dom i början av året.. Helt andra kontraktsnummer och datum.
     
  6. Homer

    Homer Medlem

    De har väl tagit betalt för hyran?
    I fakturan bör ju kontraktsnummer och reservationsnummer finnas
    Fakturakopia - Avis
     
  7. GMTmax

    GMTmax Medlem

    By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Update: efter en del mailande med kundtjänst har jag nu fått registrerat in mina kampanjpoäng.
     
    Renato synes godt om dette.
  8. ante_77

    ante_77 Medlem

    Du borde få tillbaka pengarna....då du inte hyrt bil enligt dem.
     
    Renato synes godt om dette.
  9. Flytoheaven

    Flytoheaven Medlem

    By:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag har funderat på din tanke också :)

    Det här är senaste konversationen nedan.

    ========= Please enter your reply ABOVE this line =========

    Hej xxx,

    Det är tyvärr inte möjligt att kreditera några extar EuroBonus poäng för dem hyror som jag nämnde i mitt tidigare mejl.

    Jag kan se skärmbilden i ditt andra mejl. Vänligen ge mig hyreskontraktsnumren på dem hyror so du anser du är berättigad att få poäng så ber jag EuroBonus teamet kika på dem.

    Med vänliga hälsningar,

    ABC XYZ

    Avis Kundtjänst representant
    +46 ( 0 ) 770 - 82 00 82
    www.avis.se www.budget.se

    =========

    Nu är det senaste att det inte går att kreditera extra poäng!? På skärmbilden som jag bifogat från avis.se, är min historik med genomförda hyror. Där syns kontraktsnummer och totalsumma och har markerat vilka som gick under 10k kampanjen samt det andra som jag fått fel poäng för.


    Någon som vet hur man kontaktar deras avdelning som ansvarar för Avis och eurobonus direkt?
     
  10. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Vilket tålamod du har! Själv hade jag lagt ner och röstat med fötterna inför nästa hyra. Generellt har jag bara dåliga erfarenheter av att (försöka) tjäna eurobonuspoäng från hyrbilsföretagen... Satsar numera istället på andra värden såsom lägre pris, bättre service etc.
     

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!
×