Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

mha321

Medlem
Hoppas att någon av er har koll på följande:

- envägshyra med AVIS, lämning Stockholm City (Klarabergsviadukten). Sker lämning på kontoret eller hänvisning till något garage? Och behövs det i så fall kod till garaget?

Det brukar vara lämning genom att ställa på gatan utanför kontoret.
 

pswe

Medlem
Hoppas att någon av er har koll på följande:

- envägshyra med AVIS, lämning Stockholm City (Klarabergsviadukten). Sker lämning på kontoret eller hänvisning till något garage? Och behövs det i så fall kod till garaget?
Beror på tidpunkt. Är kontoret öppet funkar det att lämna på gatan i närheten, annars är det garage som gäller.
 

Tamas

Medlem
Försöker kolla priserna med upphämtning i Toronto (YYZ).
Det verkar att öppettider är felaktiga i systemet då går det inte att välja upphämtningstid. Ska kontakta support, men intressant problem. Nån annan som råkat ut för liknande?

upload_2022-1-18_14-40-42.png
 

Maja

Medlem
Försöker kolla priserna med upphämtning i Toronto (YYZ).
Det verkar att öppettider är felaktiga i systemet då går det inte att välja upphämtningstid. Ska kontakta support, men intressant problem. Nån annan som råkat ut för liknande?

Visa bifogad bild 125478
Vanligt fel som poppar upp lite nu och då. Har löst det om jag bytt webbläsare till Safari istället för Chrome i kombination med Macbook Air/Pro.
 

jonten

Medlem
Försöker kolla priserna med upphämtning i Toronto (YYZ).
Det verkar att öppettider är felaktiga i systemet då går det inte att välja upphämtningstid. Ska kontakta support, men intressant problem. Nån annan som råkat ut för liknande
Jepp hände mig också häromdagen, jag löste det genom att gå vidare utan välja tid. Sen på nästa sida så stod tiden 0000. Då klickade jag på ändra tiden, och då kunde jag ändra tiden.
 

srg

Medlem
Är det någon som gjort en felanmälan genom formuläret på Avis kontaktskjema på senaste? Jag slutförde nyligen en bokning där Avis debiterat mig 20% mer än det överkomna priset på fakturan som damp ner några dagar efter återlämnande av bilen (USA), men när jag fyller i det där formuläret så åker jag direkt tillbaks till förstasidan utan någon indikation alls på huruvida något ärende faktiskt gått iväg.

Jag har aldrig använt det tidigare, brukar det vara så?
 

ptotheg

Medlem
Är det någon som gjort en felanmälan genom formuläret på Avis kontaktskjema på senaste? Jag slutförde nyligen en bokning där Avis debiterat mig 20% mer än det överkomna priset på fakturan som damp ner några dagar efter återlämnande av bilen (USA), men när jag fyller i det där formuläret så åker jag direkt tillbaks till förstasidan utan någon indikation alls på huruvida något ärende faktiskt gått iväg.

Jag har aldrig använt det tidigare, brukar det vara så?

När detta hände mig sist i Los Angeles i januari (saltad faktura) mailade jag supporten och lämnade en pissig review - varpå någon manager tog mailkontakt (efter typ 5 veckor) och krediterade 200$ vilket var typ 100$ mer än vad jag blivit överdebiterad. Drygt att det typ alltid ska vara något med hyrbilar.
 

srg

Medlem
När detta hände mig sist i Los Angeles i januari (saltad faktura) mailade jag supporten och lämnade en pissig review - varpå någon manager tog mailkontakt (efter typ 5 veckor) och krediterade 200$ vilket var typ 100$ mer än vad jag blivit överdebiterad. Drygt att det typ alltid ska vara något med hyrbilar.
Vart hittade du en mailadress? Känns som ett säkrare sett att veta att något gått iväg...
 
Toppen