Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

QR A319

Medlem
Berätta och utveckla gärna vilka andra bolag du känner till som avslöjar sina kampanjer och erbjudanden i förväg.

Affärsdrivande bolag brukar avslöja en kampanj i förväg!?! Berätta och utveckla gärna varför de inte brukar göra det. Är du av den uppfattningen att de lanserar först efter att kampanjen avslutats?

Mvh
Ännu drygare
 

Doctor-X

Medlem
På Avis-Eurobonus sidan att det kan ta up till 8v innan poängen kommer från Avis. Är det samma tid för de 1000p man ska få om man betalat med SAS MC Premium?
Ni som tidigare fått poäng kommer de separat eller ihop? Om man saknar poängen från SAS MC Premium är det Avis man skall höra av sig till eller SEB-kort (utgivaren för SAS MC)?
 

pswe

Medlem
På Avis-Eurobonus sidan att det kan ta up till 8v innan poängen kommer från Avis. Är det samma tid för de 1000p man ska få om man betalat med SAS MC Premium?
Ni som tidigare fått poäng kommer de separat eller ihop? Om man saknar poängen från SAS MC Premium är det Avis man skall höra av sig till eller SEB-kort (utgivaren för SAS MC)?
Oftast har poängen kommit samtidigt i en klump, daterade den dagen hyrbilen hämtades. För hyra i Sverige har det normalt tagit 7-10 dagar efter återlämnande.
De gånger det saknats poäng, helt eller delvis, har jag tagit det via Avis. Poängen har dykt upp så småningom men då daterade senare än själva hyran vilket gjort uppföljningen lite svårare.
Nu senast blev det en lite längre maildialog med Avis, då jag endast fick 1500 poäng daterade på hyresdagen. Det påstods att han i deras system såg tre poängsummor på den aktuella hyran, 1000 för hyra via SAS-sidan, 500 för min Diamantnivå och 1000 för MC-dealen. Han kunde inte garantera att de skulle komma samtidigt till SAS men att allt såg rätt ut. Cirka en vecka efter mailandet kom det spontant från Avis-agenten en uppdatering, SAS hade bekräftat att det varit strul och att det nu var poäng på väg. Några dagar senare kom de saknade 1000 poängen. Exakt vad som stämmer med var strulet varit är jag lite osäker på, men uppskattade mycket proaktiviteten från Avis. Sen vore det ju klart bäst om det fungerade med automatik från början men hyrbilsbolagen har en bit kvar där verkar det...
 

Migato

Medlem
Tänkte boka hyrbil genom Avis (Rom FCO eller Rom Termini) i slutet av juli (23 juli - 31 juli) för 6 pers och deras billigaste bil för 7 pers kostar 21 000 kronor för 8 dagar? Har inte mycket erfarenhet av biluthyrning men detta låter väldigt väldigt dyrt? Två av deras billigaste bilar går för 2 x 6000 kronor.

Är *A Gold och Eurobonus Gold och därmed kan jag (om jag kommer ihåg rätt) statusmatcha mot ett Avis Presidents Circle. Ingår det inte en weekendhyra då? Kanske går det att köpa till dagar på den gratishyran? Är det något jag missat här eller är det rimliga priser?
 

fcx

Medlem
Tänkte boka hyrbil genom Avis (Rom FCO eller Rom Termini) i slutet av juli (23 juli - 31 juli) för 6 pers och deras billigaste bil för 7 pers kostar 21 000 kronor för 8 dagar? Har inte mycket erfarenhet av biluthyrning men detta låter väldigt väldigt dyrt? Två av deras billigaste bilar går för 2 x 6000 kronor.

Är *A Gold och Eurobonus Gold och därmed kan jag (om jag kommer ihåg rätt) statusmatcha mot ett Avis Presidents Circle. Ingår det inte en weekendhyra då? Kanske går det att köpa till dagar på den gratishyran? Är det något jag missat här eller är det rimliga priser?

Transportbilar kan ha ganska udda prissättning och tillgänglighet, och ger inte samma typ av rabatter som vanliga bilar. Det är värt att titta på andra uthyrare och på andra kontor än just vid flygplatsen. Priset du fått är väldigt dyrt.

Fri weekend gäller inte Transportbilar.
 

Migato

Medlem
Transportbilar kan ha ganska udda prissättning och tillgänglighet, och ger inte samma typ av rabatter som vanliga bilar. Det är värt att titta på andra uthyrare och på andra kontor än just vid flygplatsen. Priset du fått är väldigt dyrt.

Fri weekend gäller inte Transportbilar.


Tack tänkte inte på att det räknas som en transportbil, även 5 +2 bilar hade ju funkat men det verkar inte finnas tillgängligt. Rekommenderar du någon annan uthyrare i Rom?
 

fcx

Medlem
Tack tänkte inte på att det räknas som en transportbil, även 5 +2 bilar hade ju funkat men det verkar inte finnas tillgängligt. Rekommenderar du någon annan uthyrare i Rom?
Är Avis dyra så kan man alltid titta på Hertz och Sixt, men jag skulle kolla priser på andra kontor än just flygplatsen och jämföra priser.
 
Är *A Gold och Eurobonus Gold och därmed kan jag (om jag kommer ihåg rätt) statusmatcha mot ett Avis Presidents Circle. Ingår det inte en weekendhyra då? Kanske går det att köpa till dagar på den gratishyran? Är det något jag missat här eller är det rimliga priser?
Fri weekendhyra får du efter din tredje hyra under ett år. Den hänger tyvärr inte ihop med att du är president.
 

Homer

Medlem
15.000 kr vill de ha för en 5+2 från London, LHR. en vecka i juli.
Hjärtstannande priser även på mindre klasser.

Även i Alicante var det liknande priser, från 3500 kr för en leksaksbil (panda) i juli.
 
Hej.
Nu har det sista 2 veckornas bilhyra inte fungerat med att länka ihop, saknas ”rutan” där man skriver in sitt Avis Preferred nr, när man bokar via SAS -> Transport/partners -> Diamant länken så bokningen blir inte knuten mot ens Avis nr utan bara mot SAS Diamant intern numret.
Både i VIE, förra måndagen, och nu idag AMS så har det inte varit länkat och jag har fått tjata till mig att de knyter ihop bokningen med mitt Avis konto så att man får uppgradering av bilklass etc. Irriterande.

Nån annan som noterat detta?

Jonas
 
Toppen