Senaste nytt

AVIS förbättrar, men inte för alla Grrrr!

Homer

Medlem
Nu har Avis gjort några förändringar som gör Preferred till ett (ganska dåligt men ändå) lojalitetsprogram,
subject to availability betyder naturligtvis ingenting som vanligt.

Avis Preferred
• 1 voucher for a worldwide, single upgrade** after your 2nd rental (once per customer)
• £10 money off voucher after your 2nd rental (once per customer)
• Weekend voucher for a mid-sized car in Europe after 3rd rental*** (once per year)

Avis Preferred First
5 rentals and €1000 spend within a membership year
• Upgrades **
• Free additional driver
• Highest priority waiting list

Avis Preferred First Plus
10 rentals and €2000 spend within a membership year
• Free Preferred Line
• Guaranteed upgrades at airports and train stations ****
• Double upgrades on weekends**
• Free additional driver
• Guaranteed vehicle availability (for bookings at least 48 hours in advance)

Avis Preferred Customer Loyalty Program | Avis UK


* Benefits and services will be available in Great Britain, Germany, France (excl. Corsica), Spain, Italy (excl.Sardinia) , Switzerland, Portugal, Belgium, Netherlands, Austria and Czech Republic

Sverige och Norden undantagna, så för oss betyder det fortsatt att man kanske sparar någon minut när man hämtar bilen, men oftast förmodas det att man vill betala i svenska kronor till dålig kurs och eftersom de har signature on file så kan de bara skriva ut kontraket utan att fråga om det, och sen ska man tjafsa och slösa tid för att ska ändra till betalning i lokal valuta.
Boka på Avis.se ger dessutom ofta riktigt dåliga priser
 

Dr. Miles

Expert
Sverige och Norden undantagna, så för oss betyder det fortsatt att man kanske sparar någon minut när man hämtar bilen, men oftast förmodas det att man vill betala i svenska kronor till dålig kurs och eftersom de har signature on file så kan de bara skriva ut kontraket utan att fråga om det, och sen ska man tjafsa och slösa tid för att ska ändra till betalning i lokal valuta.
Boka på Avis.se ger dessutom ofta riktigt dåliga priser

Det hatar jag. :mad:

Avis: "We try harder".
Jag undrar om vad de jobbar hårt för, kanske lura kundernas pengar?
 
Det enda som brukar tvinga mig att ta en bil hos AVIS är deras 24 timmars öppettider. Allt annat suger och priserna är samma som hos konkurrenter, förutom kanske Hertz: där tror man fortfarande att det finns inga andra på marknaden.
 
Toppen