Senaste nytt

Avis AWD rabattkoder ger billiga hyrbilar

Avis och Budget delar bilar och oftast även samma uthyrningsställe serverar båda. Jag har hyrt mer hos Budget för det är alltid billigare.
Det är jätteviktigt att specifiera landet vart du bor i. För min del har detta resulterat i personskadeförsäkring för upp till $2M som ingår i priset samt slopade avgifter och skatter.
Kolla också olika ställen inom samma områden, t.ex. Budget NY6 på Manhattan har ofta ett speciellt pris för turister på Premium bilar(<$30-40/dygn inklusive alla försäkringar).
Jag brukar använda Costcos AWD och man måste visa upp sitt kort. Men oftast är det 35% rabatt.
Om man hyr en SUV hos Avis/Budget i Paramus, NJ så kan det kosta lika mycket som en Ford Focus på Manhattan. Soppan kostar också billigare i NJ. Mindre ställen kan hämta dig från tåg eller busstationen så det kan löna sig att inte reservera sig till flygplatserna ifall du vill inte ha miles. Tyvärr endast flyplatsuthyrning gäller för FFP, åtminstone det fick jag höra idag när jag lämnade min bil.
Om jag minns rätt så debiterar Avis per timme, medans Budget kör per dygn.
 
Last edited:
3000 US Airways bonus miles vid hyra längre än 3 dagar:
Exclusive Offer for Dividend Miles Preferred Members (US Air 2011)

From January 1, 2011, through March 31, 2012, Dividend Miles Preferred Members can earn 3000 bonus miles on qualifying rentals at participating Avis airport locations in the U.S. and Canada.

Rent for 3 days or more and receive 3000 bonus miles when you use Coupon # MUAA044.

Provide your Dividend Miles number when making your reservation. This offer is in addition to your everyday savings of up to 25% when you use Avis Worldwide Discount (AWD) # K024300


Måste nu ändra nuvarande bokningen, där jar jag endast 500 bonus miles.
 
Vet någon om man kan använda en coupon, som den från US Airways ovan, när man bokar på svenska Avis (för att slippa lägga till extra LDW vilket blir snordyrt). AWD går bra men då antar jag att jag bara får rabatt och inte 3000 miles.

Edit: Andra gången jag provade gick det att boka via avis.com, ange att man är svensk och då få försäkringarna inkluderat samtidigt som möjligheten att ange coupon fanns kvar. Blir inte klok på varför det inte fungerade första gången bara, men nu är det bokat.
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Jag är på G till Boston om någon vecka och sitter i dagarna och skall bestämma vilken hyrbilsfirma jag skall använda.
Vilken tycker ni är bästa hyrbilsfirma i USA?

När jag var FBP så hade jag bra priser på Hertz, men nu har jag minskat mitt resande och bytat till *A och är bara EBG.
Vilket gör att jag är osäker på vad jag skall välja....
 
Har skaffat mig Avis Preferred men hyr oftast hos Budget då de är lite flexibla med 30-dagarsregeln. Dessutom Budget på Manhattan står ofta utan bilar och är tvungna att uppgradera innan de går till Avis och hyr en bil åt kunden. Sist bokade jag en Standard och fick en SUV. För $70 kändes ok för att vara i NYC.

Det som jag märkte i år är att oavsett vilken AWD kod man använder är priserna minst 30% högre än samma tid ifjol.
 

hoss

Medlem
För den som vill hyra bil i USA och gillar Avis verkar det bli billigare att hyra via avisba.com istället för svenska eller amerikanska Avis. Skiljer flera hundra för likvärdiga bilar och dito villkor.
 

jth

Medlem
För den som vill hyra bil i USA och gillar Avis verkar det bli billigare att hyra via avisba.com istället för svenska eller amerikanska Avis. Skiljer flera hundra för likvärdiga bilar och dito villkor.

Bra tips! Ska till USA och jämförde siten, som BAEC bronze medlem fick jag 1850 kr istället för 2200 kr via den svenska siten. I övrigt verkar villkoren vara lika, LDW, ALI, fira mil mm ingår.
Dessutom får man en fri extra förare som BAEC-medlem.
 

Draber

Ny medlem
Någon som provat att hyra bil för Avios ? Verkar ju inte kosta pengar till att börja med, undrar om det tillkommer en massa kostnad för försäkring när man väl står där?
 

Homer

Medlem
Bra tips! Ska till USA och jämförde siten, som BAEC bronze medlem fick jag 1850 kr istället för 2200 kr via den svenska siten. I övrigt verkar villkoren vara lika, LDW, ALI, fira mil mm ingår.
Dessutom får man en fri extra förare som BAEC-medlem.

+ 1000 extra Avioser om du bokar på mobilsiten (minst 1.500 totalt/hyra)

Take our new mobile website for a spin and earn 1,000 bonus Avios

BA mobile benefits page
 

FrontX

Medlem
Jag antar att det är svårt att använda rabattkoder man egentligen inte är berättigad till om man hämtar bilen via en disk/person, för då måste man bevisa att man är berättigad till ett visst pris. Men hur funkar det när hyrbilsföretagen erbjuder Automater där man hämtar bilnyckeln?.
Där finns ju ingen sådan kontroll, mer än på körkort och Kreditkort. Är inte risken för missbrukande av rabatter större när man erbjuder "self serivce"?
 
Toppen