Senaste nytt

AVIS: 3-7000 poäng för min 3 dagar maj-dec. boka senast 30/4

hedgehog

Medlem
Helt andra priser från Arlanda nu jämfört med när jag bokade i januari. Då fick jag priset 685:- vilken helg jag än tog. Nu är det 988:- som lägst.

Har någon annan samma erfarenhet att priserna gått upp? Jag är EBG finns det något trix för att få det gamla priset?

Jag har hyrt av avis och hertz helger regelbundet de senaste åtta-tio åren. På uthyrningskontoret Malmö Centrum har priserna på bilgrupp G ökat från 900 till över 1800 för en helghyra, och detta verkar ha ändrats bara häromveckan från en natt till en annan. Med Eurobonusrabatterna ligger priset fortfarande på över 1600 kr. Även helghyror för 2019 ligger på samma prisnivå. Jag har aldrig varit med om så kraftiga ökningar någon gång, men har svårt att se att det skulle vara kopplat till Eurobonus-kampanjerna. Priset ökade som sagt bokstavligt talat från en natt till en annan, och gäller generellt. Jag har gjort sökningar flera helger under hösten, och så långt in på 2019 som bokningssystemet tillåter.

Med nuvarande kostnadsnivå tar de Sixt-priser, för bilar som är värda kanske i bästa fall en fjärdedel.
 

gnisten

Medlem
Det är billigare om man bokar på Malmö Cypressvägen. Gjorde precis 2 st bokningar för
helger i oktober (alla andra helger fram till dess har jag 10k kampanjen).

Bokat grupp G (Toyota Auris eller liknande) 669 kr.
Grupp C (Golf) kostade 640 kr

Är bara EBB
 

hedgehog

Medlem
Det är billigare om man bokar på Malmö Cypressvägen. Gjorde precis 2 st bokningar för
helger i oktober (alla andra helger fram till dess har jag 10k kampanjen).

Bokat grupp G (Toyota Auris eller liknande) 669 kr.
Grupp C (Golf) kostade 640 kr

Är bara EBB

Ja jag vet. Men det ligger vid Rosengård/Jägersro, och det tar en halvtimme i bästa fall att ta sig dit från centrala Malmö med buss, med byte. Prisskillnaden är närmast horribel. Malmö Central ligger fn 120% högre än Malmö Ö och även Lund C som håller den vanliga prisnivån. Och ca 70% högre än priserna på Sturup. Helt otroligt
 

Pålly

Medlem
Någon som vet??
Jag är nybliven Avis Preferred-medlem och är sedan tidigare Hertz President's Circle....kan man statusmatcha för att bli uppgraderad hos Avis??
 

Xilan

Medlem
Någon som vet??
Jag är nybliven Avis Preferred-medlem och är sedan tidigare Hertz President's Circle....kan man statusmatcha för att bli uppgraderad hos Avis??
Jag gjorde precis den manövern. Avis matchade mitt Hertz President's Circle till Avis President's Club eller vad de kallar den.
Tror att jag mejlade till UK Support. Kan kolla upp det lite senare.
 
Toppen