Senaste nytt

Avis (10k poängkampanjen) - hur många bokningar har ni gjort?

Själv har jag lagt in ca 30 bokningar, varav 5 är bokningar jag hade gjort (men kanske hos ett annat bolag) utan den här kampanjen. Jag ämnar dock använda bilen när jag ändå har den; det är inte fel att ha en extra bil i familjen på helgerna.

Fördelen från Avis sida är att de har köpt sig en trogen kund; i år är det så klart inte tal om att hyra bil någon annanstans, och inte nästa år heller då jag har uppnått högsta status och vill mjölka den. Och man vet ju hur beroendeframkallande statusnivåer är, så nu kanske man måste okynneshyra bilar i all framtid bara för att behålla den :)
 

agehall

Medlem
Fördelen från Avis sida är att de har köpt sig en trogen kund; i år är det så klart inte tal om att hyra bil någon annanstans, och inte nästa år heller då jag har uppnått högsta status och vill mjölka den. Och man vet ju hur beroendeframkallande statusnivåer är, så nu kanske man måste okynneshyra bilar i all framtid bara för att behålla den :)
Jag har inte märkt någon som helst skillnad. Jag skulle säga att mitt svarta SL-kort* har större värde än statusen hos Avis.

*) Klart man har ett svart SL-kort för sin reskassa!
 

Tonton

Medlem
Jag har inte märkt någon som helst skillnad. Jag skulle säga att mitt svarta SL-kort* har större värde än statusen hos Avis.

*) Klart man har ett svart SL-kort för sin reskassa!

Skillnader jag har märkt (hämtat ut vid Klarabergsviadukten) mellan första hyran (statuslös) och alla andra (President's Club)
1. Konstant uppgradering 2+ nivåer
2. Hyran och allting är alltid redan fixad med papper osv
3. Prioritet när det ska hämtas bil (De har tydligt sagt till personen som hämtar bilar i garaget att min går först i kön pga President's Club)
4. Flexibla med hämtning- och lämningstider.
 

agehall

Medlem
Nu vet jag inte hur mycket du hyr bil, men jag gissar på inte jätteofta utanför dessa kampanjer.

1. Konstant uppgradering 2+ nivåer
Har varierat kraftigt för mig om man tittar bortom Klarabergsviadukten. Just Klarabergsviadukten känner väl igen alla BC:are vid det här laget - de hälsar iallafall med namn på mig när jag öppnar dörren och då har jag inte hyrt jättemånga gånger där.

2. Hyran och allting är alltid redan fixad med papper osv
Det är standard för alla nivåer - så fort du är med i preferred ska de ha det klart även om så inte är fallet enligt min erfarenhet.

3. Prioritet när det ska hämtas bil (De har tydligt sagt till personen som hämtar bilar i garaget att min går först i kön pga President's Club)
Det har aldrig hänt mig.

4. Flexibla med hämtning- och lämningstider.
Det är de flesta stationer som inte är pyttesmå, dvs har lite bilar i "lager".
 
Ni som hyrde en himla massa bilar under AVIS-kampanjerna, kommer ni att halka ner från högsta SAS Mastercard Fly Premium nivån i början av april 2020 eller kommer ni klara av att upprätthålla nivån ändå? Jag är nyfiken för jag undrar ifall det finns någon ljusning i sikte för tillgängligheten på SAS awards i businessclass.
 

Berglund

Medlem
Jag upprätthöll nivån redan före de två legendariska Aviskampanjerna och jag upprätthåller och kommer att fortsätta upprätthålla nivån även efter att Avis-effekten ebbar ut.

I princip skulle man kunna upprätthålla högsta FlyPremiumnivån konstant om du gör i genomsnitt en Amex Elite eller Amex Platinum rekrytering i månaden, året runt. Ett annat alternativ är ju att handla med sitt Amex Elite för ungefär 85 000 kr i genomsnitt per månad. Det ger 17 000 Eurobonuspoäng per månad och man klarar gränsen med viss marginal.
 

Canadien

Medlem
Eller så kan man bara flyga lite mer. Jag kvalade in både före och kommer göra det efter. Peaken med över 1M FlyPremium blev ju tyvärr bara en parentes. Men snart kommer kanske nästa poängko att mjölka.
 

Delayed

Medlem
I princip skulle man kunna upprätthålla högsta FlyPremiumnivån konstant om du gör i genomsnitt en Amex Elite eller Amex Platinum rekrytering i månaden, året runt.
Men för hur många är det en realistisk möjlighet? Känns som om man måste ha en gigantisk och rätt speciell bekantskapskrets för att det ska vara möjligt eller så är det bara jag som ser det som rätt ouppnåeligt.
 
Toppen