Senaste nytt

AVIS: 10,000 Eurobonuspoäng - boka 2-14 jan. hyr 1/2 - 31/8 2019

Delayed

Medlem
Nu hatar jag de flesta hyrbilsbokningssidor då jag tycker de är oöverskådliga, tillkrånglade och ologiska men är inte denna sämre än vanligt? Jag försökte göra en provbokning för att få en totalkostnad för en eventuell bokning. I steg två kan jag välja bilmodell, betalningstillfälle och exempelvis extra förare. I steg tre ska jag ange kreditkortsuppgifter med mera och "confirm reservation". Ingenstans framgår dock totalkostnaden för det jag "confimerar". Kostnaden för eventuella "självriskelimineringar" och liknande nämns överhuvudtaget inte. Finns säkert i någon 25-sidig finstilt villkorsbilaga antar jag...

Känns lite som att köpa grisen i säcken då man inte ser totalkostnaden för det avtal man ingår men jag kanske missar något uppenbart?
 

igelkotten

Medlem
Jo, den är rätt kass. Däremot ingår ju alla grundläggande försäkringar via den sidan i priset, men du syftar kanske på eventuella tillägg till dem?
 

Delayed

Medlem
Däremot ingår ju alla grundläggande försäkringar via den sidan i priset, men du syftar kanske på eventuella tillägg till dem?
Hyr bil så pass sällan att jag knappt vet vad jag syftar på... :oops: Handlar väl mest om att jag vill ha gjort alla val/tillval/anpassningar och se ett totalpris för det jag "beställer" innan jag lämnar några kreditkortsuppgifter.
 

igelkotten

Medlem
Hyr bil så pass sällan att jag knappt vet vad jag syftar på... :oops: Handlar väl mest om att jag vill ha gjort alla val/tillval/anpassningar och se ett totalpris för det jag "beställer" innan jag lämnar några kreditkortsuppgifter.

Jag betalar aldrig mer än vad som sidan anger, med alla försäkringar som jag behöver inkluderade. Däremot tror jag att det säkert finns någon försäkrings som inte ingår som jag själv anser onödig, men har tyvärr inte möjlighet just nu att kolla upp exakt vilken det kan röra sig om.
 

hendberg

Medlem
La precis en bokning på Avis via den katastrofalt dåliga Eurobonus sidan. Behöver en bil på Seychellerna under sportlovet och denna kampanj passade ju fint. Det som slår mig när jag tittar och jämför mot vanliga Avis-sidan som jag har öppen parallellt är att via Eurobonus-sidan så är hyran för samma bil drygt 3000 kr billigare... 5000 kr mot drygt 8000 kr för en klass G i 10 dagar, Daihatsu Terios. Är Preferred Plus (bråkar dessutom just nu om President uppgradering sen November).

Brukar det alltid vara så mycket billigare som Eurobonus-medlem oavsett kampanj eller ej?
 

pswe

Medlem
La precis en bokning på Avis via den katastrofalt dåliga Eurobonus sidan. Behöver en bil på Seychellerna under sportlovet och denna kampanj passade ju fint. Det som slår mig när jag tittar och jämför mot vanliga Avis-sidan som jag har öppen parallellt är att via Eurobonus-sidan så är hyran för samma bil drygt 3000 kr billigare... 5000 kr mot drygt 8000 kr för en klass G i 10 dagar, Daihatsu Terios. Är Preferred Plus (bråkar dessutom just nu om President uppgradering sen November).

Brukar det alltid vara så mycket billigare som Eurobonus-medlem oavsett kampanj eller ej?
Jag har tagit för vana att kolla båda sidorna och både inloggad och ej, både hos hertz och avis. Det kan variera en del i pris har det visat sig.
 

Homer

Medlem
La precis en bokning på Avis via den katastrofalt dåliga Eurobonus sidan. Behöver en bil på Seychellerna under sportlovet och denna kampanj passade ju fint. Det som slår mig när jag tittar och jämför mot vanliga Avis-sidan som jag har öppen parallellt är att via Eurobonus-sidan så är hyran för samma bil drygt 3000 kr billigare... 5000 kr mot drygt 8000 kr för en klass G i 10 dagar, Daihatsu Terios. Är Preferred Plus (bråkar dessutom just nu om President uppgradering sen November).

Brukar det alltid vara så mycket billigare som Eurobonus-medlem oavsett kampanj eller ej?


Har du använt samma rabattkoder (awd) ?

Pris osv. beror huvudsakligen på vilka rabatt och kupongkoder du använder, sällan på vilken
bokningssida du använder (fast det kan hända att det skiljer).
 
Last edited:

hendberg

Medlem
Har du använt samma rabattkoder (awd) ?

Pris osv. beror huvudsakligen på vilka rabatt och kupongkoder du använder, sällan på vilken
bokningssida du använder (fast det kan hända att det skiljer).

Använde ingen rabattkod alls. Loggade bara in på sas.se och gick vidare till "tjäna poäng" och Avis. Där finns ju just nu 10000p-kampanjen och 5000p-kampanjen. Gick in på 10000p-kampanjen och fick då dessa priser.
 

Homer

Medlem
Använde ingen rabattkod alls. Loggade bara in på sas.se och gick vidare till "tjäna poäng" och Avis. Där finns ju just nu 10000p-kampanjen och 5000p-kampanjen. Gick in på 10000p-kampanjen och fick då dessa priser.


Jag menade på "rena" avis sidor, där det står*



Upptäck med en hyrbil från Avis
*AVIS WORLDWIDE DISCOUNT (AWD) NUMMER


Car Rentals from Avis, Book Online Now & Save | Avis Car Rental | Avis Rent a Car
*Discount Codes
Enter a Discount Code coupon code


Om du skriver in Eurobonus rabattkoder där, får du andra priser än om du bokar
via avis eurobonussida?
 

hendberg

Medlem
Toppen