Senaste nytt

Avis 10.000 eurobonus extra poäng

McFace

Medlem
Lämnade in kupongen vid hämtningen. Efter mycket om och men och kanske meddelade agenten glatt att kupongen var aktiverad.

Inga poäng trillar in, och vid efterkontroll kan jag konstatera att ingen kupongkod är inlagd.

Ringer in till kundtjänst som med en dåres envishet hävdar att jag borde ha lagt in kupongen vid bokningstillfället, men lovar att lägga upp ett ärende och att svar kommer "inom 15 dagar".

Andra gången jag hyr av Avis med Eurobonuskupong, och andra gången jag är tvungen att efterlysa poängen. 100% kundnöjdhet! Är det normen att man ska behöva bråka sig till poängen? Tröttsamt.
 

Shoreline

Medlem
Försökte få kupongen inlagd i fem-tio minuter vid Avis preferred-desken på SFO.

Personen på andra sidan hävdade att kupongen skulle läggas in vid bokningstillfället, varpå jag visar några gånger att det står på kupongen att den ska tas med till uthämtningen och att den ska matas in av hen. Men nä, det gick inte för sig.

Får försöka igen nästa gång.
 

Berglund

Medlem
Men nä, det gick inte för sig.
Vilket ju självklart är fel svar. Ring Avis kundtjänst när du kommit hem så ber de dig maila in kupongen så fixar det sig i efterhand.

Agenten får inte neka men allt från att de inte förstår hur de ska göra till att jag starkt misstänker att agenterna får ”någon sorts bonus” för varje nekad/undviken gratis-uppgradering och varje erbjudande/kupong som stationen eller det landet slipper hantera.
 

Ocarlsson

Ny medlem
Fick in poängen genom att endast visa upp den digitala kupongen vid upphämtningstillfället - alltså inget utskrivet.
Avis OSD. Personalen kände ej till kampanjen och sa att han ”skulle kolla upp detta senare” - trodde således att det var kört, men ibland blir man positivt överraskad
 

Attachments

  • DA47D889-A15B-4770-B5A3-1DFB454CE669.jpeg
    DA47D889-A15B-4770-B5A3-1DFB454CE669.jpeg
    45,5 KB · Visningar: 418
Hyrt bil några dagar i Spanien, lämnade in kupongen och fick mkt bra hjälp, återstår se om det funkar hela vägen till regnbågens slut. Tydligen var dom nöjda med infon men saknade någon kod och fick slå upp i nån gammal sliten analog blädderpärm o_O

Återkommer med resultatet senare.
 
Toppen