Senaste nytt

Att tänka på när jag bokar resa till Sydney?

ACervin

Medlem
Med tanke på vilken öppenhet EU har, och förtroende om vaccination, och om det visar sig att vi inom 6 månader kanske har vaccinerat 95% av alla invånare, då kan det ju ske ändringar.

Ja det vore trevligt. Men Australien har ingen exit strategi från dagens isolations modell. I nuläget är det noll risk som gäller. Det krävs en politisk debatt om vilka risker man anser acceptabla i framtiden. För närvarande politisk självmord att antyda något som innebär ökad coronarisk. Vi får hoppas det politiska klimatet svänger annars kan det ta flera år innan Australien öppnar upp.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Ja det vore trevligt. Men Australien har ingen exit strategi från dagens isolations modell. I nuläget är det noll risk som gäller. Det krävs en politisk debatt om vilka risker man anser acceptabla i framtiden. För närvarande politisk självmord att antyda något som innebär ökad coronarisk. Vi får hoppas det politiska klimatet svänger annars kan det ta flera år innan Australien öppnar upp.
Jag håller med, trodde det framgick, man jag är optimist bara :)

ja flera länder har ju klivit upp på sina höga hästar nu så helt klart är det inte aktuell att ändra.

men vindarna vänder lika snabbt hos politiker, vi får väl se
 

intuition

Medlem
Ja det är över 30 000 Australiensare som är fast utomlands. Kapaciteten på den obligatoriska hotellkarantänen räcker inte till. ...
Kön av medborgare som väntar på att få komma hem verkar ha ökat iställlet för att minska. Nu nämns 40 000 i kö. Är man kompis med Scott Morrison går det naturligtvis att ordna, annars är det fortsatt svårt att komma in.
George Brandis flies home from UK for holiday while thousands of Australians remain stuck overseas | George Brandis | The Guardian
 

intuition

Medlem
Austrlien halverar antalet tillåtna resenärer. Från 14 juli tillåts bara dryg 3000 inresande per vecka. Detta avser ju fortfarande i stort sett bara egna medborgare. Risken är nu stor att flygbolagen börjar ställa in, och att några bolag kanske helt slutar flyga på AU.

Jag tolkar det som att man avser att fortsätta under lång tid med en isolationistisk strategi. Vaccinering går fortsatt långsamt och det finns heller inga planer på att skaffa sig något långsiktigt hållbart karantän-system.

International airlines may be forced to suspend flights to Australia after arrival cap halved | Australia news | The Guardian
 
Toppen