Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Lollet

Medlem
"Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 6 månaderna."

Förut räknades de olika korten som olika produkter, och skaffade man ett nytt kort räknades man som ny kund. Vet ni om det gäller fortfarande? Eller måste man vara helt ny som kund? Kommer inte ihåg hur det var formulerat tidigare.
Undrar samma. Om jag har Premium idag, men vill skaffa Elite. Kan jag bli värvad till detta då?
 
Undrar samma. Om jag har Premium idag, men vill skaffa Elite. Kan jag bli värvad till detta då?
Detta kanske inte är svaret på din fråga, men jag ansökte om Elite och fick ansökan godkänd. Fyllde i att jag har premium idag i formuläret. Förutsätter att jag får bonusen om jag uppfyller villkoret på en spend om 45k på 3 mån.
 

Emil123

Medlem
Det är olika kampanjer. Den du ansökte om är 45k poäng, frågan är om man kan bli värvad och istället få 60k poäng fast man redan har Amex Premium.
 

Doctor-X

Medlem
Bjöd in en kollega igår som signa upp för ett Premium-kort. Har för mig från tidigare inbjudningar att man kan se poängen (på AmEx sidan) ganska snart efter att personen man bjudit in blivit godkänd. Hur lång tid har det tagit för er innan poängen synts?
 

Canadien

Medlem
Bjöd in en kollega igår som signa upp för ett Premium-kort. Har för mig från tidigare inbjudningar att man kan se poängen (på AmEx sidan) ganska snart efter att personen man bjudit in blivit godkänd. Hur lång tid har det tagit för er innan poängen synts?
Ja, brukar synas på Amexsidan inom en vecka från att mottagaren accepterat och fått sin UC godkänd.
 

Mr Carter

Medlem
Jag har aldrig intresserat mig för dessa kampanjer men denna verkar ju vara väldigt bra. Jag har ett Amex Elite och till detta har Ms. Carter ett extrakort. Kan jag värva henne till ett Amex Elite och ta del av värvningsbonusen (30 000 extra poäng) och Ms. Carter får 60 000 extra poäng?
 

Bankiren

Medlem
Jag har aldrig intresserat mig för dessa kampanjer men denna verkar ju vara väldigt bra. Jag har ett Amex Elite och till detta har Ms. Carter ett extrakort. Kan jag värva henne till ett Amex Elite och ta del av värvningsbonusen (30 000 extra poäng) och Ms. Carter får 60 000 extra poäng?

Yes, och om ni är familjekopplade så kommer poängen till ”samma konto”.
 
Toppen