AMEX Travel - fördelar?

Diskussion i 'Kreditkort' startet af kilu00, 24 Juli 2021.

1. kilu00

kilu00 Medlem

Förutom att AMEX Travel är en vanlig resebyrå, finns det några fördelar som kortmedlem? Jag bokade precis ett inrikesflyg till samma pris som hos operatören själv. Är det fortfarande dubbla Membership Rewards som tidigare? Något annat till deras fördel?

2. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Av och till kan man hitta bra hotellpriser hos Amex Travel. Har du något av de dyrare korten kan du då få en mer eller mindre garanterad uppgradering just för att du bokar genom Amex Travel. Hos flera hotellkedjor, exempelvis Hilton, räknas bokningar genom Amex Travel dessutom på ett sätt så att de dessutom ger vanliga Hiltonpoäng och dina vanliga medlemsförmåner.

rosenstam, stopover, eddo og 2 andre synes godt om dette.
  3. Hachans

Hachans Medlem

Hotell är bra att kolla där. Jag bokade rum i Vegas för halva priset mot vad hotellet själv skulle ha, inklusive resort fees. Sen blev det pandemi och allt uppskjutet så bokade av igen. Men det finns bra deals!

rosenstam, hco, kilu00 og yderligere 1 synes godt om dette.
  4. richard87

richard87 Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokar gärna biljetter med erkänt "svåra" flygbolag via dem, typ TAP och TK. Vid problem eller ombokning är det ett snabbt samtal till svensktalande kundtjänst istället för oändliga köer till indiska call centers.

Sir Lemon, micsjo, hco og 2 andre synes godt om dette.
  5. Highbury

Highbury Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pre-Corona gick det ibland att hitta platser på flyg som inte fanns på flygbolagets egna sida upplevde också att man fick bättre bemötande från hotellen än om man ex bokat via hotels eller booking. Jag hade amex travel som min primära resebokning och upplevde det som smidigt och väl fungerande om man skulle ha både hotell och flyg.

PuddleFish og Sir Lemon synes godt om dette.
  6. DavveP

DavveP Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Vet någon om man med Platinum kort (privat) kan ringa in och boka en resa som inte finns via AMEX Travels webb? Jag brukar boka direkt men vill åka till Köpenhamn (fr Sthlm) via Zurich med Swiss, och verkar behöva boka detta via resebyrå. :(

7. Knut-Olav

Knut-Olav Medlem

Land:
    Norge Norge
    Er dette bekreftet skriftlig?

8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte ett svar på frågan, men har du provat lufthansas segment-by-segment sökning?

DavveP synes godt om dette.
  9. Protein48

Protein48 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I våras när jag bokade Conrad Algarve kunde man specifikt uppge vilket frequent hotel program man hade och samma sekund som bokningen gick igenom syntes bokningen även på mitt hhonorkonto.

När jag nu skulle boka annat Hilton så fanns inte rutan för "frequent hotel program" kvar. Vet inte om man nu mer måste regeistrera i efterhand eller om möjligheten att även samla poäng har försvunnit.

10. DavveP

DavveP Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mången tack @ekf den hade jag missat och det verkar fungera

ekf synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!