Senaste nytt

Amex premium eller tillfällig elite för speciellt "tillfälle"

J1981

Medlem
Sa upp Amex premium, slutet på januari för att hoppa på 30k EB erbjudandet på classic. Så sitter just nu på ett classic.
Nu har jag en en stor oväntad spend på nästan en 2-4-1 vocher i början på nästa månad och funderar på hur jag ska ta den på bäst sätt. Skaffa premium eller ev elite.
Nånstans hoppas jag på en till 30k kampanj, som förhoppningsvis är för premium denna gång (har för mig att dom körde kampanj på premium först och sen classic, och att man inte fått haft prdukten på 6 månader).
Funderar någonstans i banorna på att ta ett elite nu, ta spenden på det, säga upp efter 2-3 månader (då jag fattat det som vochern går att använda även med uppsagt kort, och har inget värde i ett elite då resandet är 0 atm) och hoppas en premium kampanj kommer upp sen.
Vad tror ni om det? Låter detta logiskt? Nån som har något mer att ha i beräkning?
 

Fredde18

Medlem
Det man kan ha i beräkningen är väl att Amex till slut kanske ”lackar ur” på ett beteende som enbart syftar till att maximera poängintjäning. Vissa delar i avtalet vid tecknande av nytt kort talar ju emot detta sätt att plocka hem billiga poäng. Dock säger väl erfarenheten här att det brukar gå igenom och Amex är väl glada för att få kunder. Men... i värsta fall står man där tillslut och får sin tjugo-elfte kortansökan nekad.
 
Det man kan ha i beräkningen är väl att Amex till slut kanske ”lackar ur” på ett beteende som enbart syftar till att maximera poängintjäning. Vissa delar i avtalet vid tecknande av nytt kort talar ju emot detta sätt att plocka hem billiga poäng. Dock säger väl erfarenheten här att det brukar gå igenom och Amex är väl glada för att få kunder. Men... i värsta fall står man där tillslut och får sin tjugo-elfte kortansökan nekad.
Så kan det vara. Men de skulle kunna göra som andra kort och förlänga ”karenstiden” från sex månader till ett år. Då skulle det nog bli färre som gör så. Jag själv skulle förlora mycket poäng på att göra så även om jag räknar in kampanjpoäng eftersom jag missar alla poäng jag får via spenden annars.
 
Toppen