Senaste nytt

AMEX Platinum och Lufthansa lounge access i Frankfurt och Munchen?

GOTBound

Medlem
AMEX och LH förlängde erbjudandet t.o.m 31/5. Är det någon som utnyttjat erbjudandet?
Erbjudandet är att innehavare av AMEX Platinum får access till LH Business lounge vid resa Y och Senator lounge vid resa i C. Centurion får access till Senator oavsett Y eller C.
En gäst får tas med mot avgift, dock oklart vad avgiften är.

Spontant känns det smidigare är PP loungerna på FRA och MUC, förutsatt att man för dagen inte har med en "gästare".

EK
 

M.K

Medlem
Jag tror faktiskt att Centurion har tillgång till First loungerna på FRA och MUC. (dock inte FCT) oavsett klass. Menar jag läst eller hört det någonstans men kan såklart minnas fel. Någon borde kunna bekräfta detta här på B.C?
 

GOTBound

Medlem
Ja men en rätt bökig transfer med troligtvis långa promenader och flertaliga säkerhetskontroller samt passkontroller.

Tack.
Priority Pass loungen ligger landside bredvid Sheraton, så den är ”lite” omständigt den med.

Jag tänkte ett varv till, då vi ankommer med flyg från USA, blir det då ”enklare” då att gå till Lufthansa B loungerna innan vi går in i EU igen för vårt flyg till GOT?

EK
 
Last edited:

Senator

Moderator
Tack.
Priority Pass loungen ligger landside bredvid Sheraton, så den är ”lite” omständigheter den med.

Jag tänkte ett varv till, då vi ankommer med flyg från USA, blir det ”enklare” då att gå till Lufthansa B loungerna innan vi går in i EU igen för vårt flyg till GOT?

EK

I min erfarenhet så landar de flesta USA-fligher numera på Z-gates som är Terminal A. Z ligger ovanpå A. Jag minns faktisk inte om det är en enkel transfer mellan Z och B, kanske går det att åka tåget mellan dessa.

I alla fall, Z-->B för att sen åka B-->A för att besöka en medioker Lufthansa Business Lounge skulle jag aldrig rekommendera. Däremot landar ni på B kan ni stanna där innan ni går mot A.

Ibland, men det var länge sedan jag upplevde det nu, så lämnar SAS/Lufthansa för Skandinavien från B1-10. Då blir allt enklare. Men allt detta kommer bero på dagssituationen. Jag hade valt loungerna närmast där du ankommer, eller närmast där nästa flyg avgår från.
 

TP12

Medlem
Ska eventuellt boka två resor med mellandlandning i FRA och kommer flyga LH ekonomi. Har amex platinum vilket ska ge access till businessloungerna (om de nu förlänger erbjudandet igen, ska gå ut 31/7). Läste dock någonstans att businessloungerna var stängda (vilket kanske inte stämmer) och man hänvisade alla passagerar till senatorlounge istället.

Antar att detta även gäller om man har access genom platinum, men är det någon som provat?
 

hqt

Medlem
Ska eventuellt boka två resor med mellandlandning i FRA och kommer flyga LH ekonomi. Har amex platinum vilket ska ge access till businessloungerna (om de nu förlänger erbjudandet igen, ska gå ut 31/7). Läste dock någonstans att businessloungerna var stängda (vilket kanske inte stämmer) och man hänvisade alla passagerar till senatorlounge istället.

Antar att detta även gäller om man har access genom platinum, men är det någon som provat?

Kan inte svara på huvudfrågan, men kan bekräfta att loungerna var öppna idag!
 
Toppen