Senaste nytt

AMEX Platinum nu åter med Hilton Gold

gneken

Medlem
Lat som jag var så signade jag inte upp mig hos Hilton för ett medlemskap, utan körde bara på och registrerade mig för Hilton Gold via portalen som Amex har.
Hur vet man när allt är klart? Någon som gjort något liknande? Antog att jag skulle bli kontaktad per mail eller något sånt?

Tog ungefär 3-4 veckor innan jag fick guld-status hos Radisson efter jag signat upp, men då hade jag sedan tidigare ett medlemskap där.
 

JochenS

Medlem
Lat som jag var så signade jag inte upp mig hos Hilton för ett medlemskap, utan körde bara på och registrerade mig för Hilton Gold via portalen som Amex har.
Hur vet man när allt är klart? Någon som gjort något liknande? Antog att jag skulle bli kontaktad per mail eller något sånt?

Tog ungefär 3-4 veckor innan jag fick guld-status hos Radisson efter jag signat upp, men då hade jag sedan tidigare ett medlemskap där.
Gå in på portalen igen så ska du kunna hitta ditt nya medlemsnummer hos hilton på samma plats där du registrerade dig för Gold. Sedan får du gå till Hilton sidan och ordna ett konto på webbplatsen
 

gneken

Medlem
Gå in på portalen igen så ska du kunna hitta ditt nya medlemsnummer hos hilton på samma plats där du registrerade dig för Gold. Sedan får du gå till Hilton sidan och ordna ett konto på webbplatsen
Står fortfarande som Pending där. Även Radisson står som pending där även om jag redan fått guldstatus. Kanske får ringa kundtjänsten för att se om de vet något mer? Värt att notera är att jag är extra kortsmedlem. Men borde inte vara någon skillnad?
 

JochenS

Medlem
Står fortfarande som Pending där. Även Radisson står som pending där även om jag redan fått guldstatus. Kanske får ringa kundtjänsten för att se om de vet något mer? Värt att notera är att jag är extra kortsmedlem. Men borde inte vara någon skillnad?
För frun funkade det fint när hon registrerade med extrakortet. Tog ca 2 veckor. Även min Radisson står snart ett år senare som pendling, men guldstatusen är inlagd.
 

Dbodenfo

Medlem
Står fortfarande som Pending där. Även Radisson står som pending där även om jag redan fått guldstatus. Kanske får ringa kundtjänsten för att se om de vet något mer? Värt att notera är att jag är extra kortsmedlem. Men borde inte vara någon skillnad?

Det har varit lite problem med Hilton och deras koppling med Amex fick jag erfara när jag skulle uppgraderas.

Jag har huvudkortet och frun extra - hennes uppgradering gick igenom utan problem på ca en vecka för mig tog det fyra efter att jag mailat kundtjänst någon gång och de lagt in manuella uppgraderingar.

Om det inte gått igenom nu skicka ett Mail till kundtjänst och fråga dem om din uppgradering till Guld.
 

Robert flysas

Moderator
Jag har lagt in mitt Hilton nummer och min Mail, får fel 4 ggr i rad mil, samma text att jag skrivit fel, trots allt är rätt. Nu 5e försöket. Vad kan det bero på ? Fler med samma problem ? Mariott var snabbast, 2 dygn.
 

GOTBound

Medlem
Jag har lagt in mitt Hilton nummer och min Mail, får fel 4 ggr i rad mil, samma text att jag skrivit fel, trots allt är rätt. Nu 5e försöket. Vad kan det bero på ? Fler med samma problem ? Mariott var snabbast, 2 dygn.

Min far (som jag värvade under kampanjen) har ett likadant problem när han försöker uppgradera sitt medlemskap , igår när han ringde AMEX efter femte misslyckade försöker fick han svaret; ring Hilton.

Han har haft sitt kort i lite drygt 5-6 veckor. Som lök på laxen har han och min mor en Hilton vistelse i början på januari och då ”behövs” Hilton Gold för ex. frukost.

Ni som kontaktar Hilton, vände ni Er till vanliga kundtjänsten?
Enligt mig bör det vara AMEX som sköter kontakten med Hilton för att lösa det snabbt och smidigt då det är ANEX som erbjuder korthållare en uppgradering till Hilton Honors Gold, det var även problem med det automatiska Priority Pass medlemskapet som låg i pendling och sen rejält, men i det fallet ringde AMEX till Priority Pass och fixade allt snabbt och smidigt.

EK
 

TP12

Medlem
Min far (som jag värvade under kampanjen) har ett likadant problem när han försöker uppgradera sitt medlemskap , igår när han ringde AMEX efter femte misslyckade försöker fick han svaret; ring Hilton.

Han har haft sitt kort i lite drygt 5-6 veckor. Som lök på laxen har han och min mor en Hilton vistelse i början på januari och då ”behövs” Hilton Gold för ex. frukost.

Ni som kontaktar Hilton, vände ni Er till vanliga kundtjänsten?
Enligt mig bör det vara AMEX som sköter kontakten med Hilton för att lösa det snabbt och smidigt då det är ANEX som erbjuder korthållare en uppgradering till Hilton Honors Gold, det var även problem med det automatiska Priority Pass medlemskapet som låg i pendling och sen rejält, men i det fallet ringde AMEX till Priority Pass och fixade allt snabbt och smidigt.

EK

Hade liknande problem och slutade med att jag helt plötsligt fått ett nytt Hiltonkonto. Hade inga poäng på det gamla så lät det vara.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag har lagt in mitt Hilton nummer och min Mail, får fel 4 ggr i rad mil, samma text att jag skrivit fel, trots allt är rätt. Nu 5e försöket. Vad kan det bero på ? Fler med samma problem ? Mariott var snabbast, 2 dygn.

Jag hade samma problem med Hilton - testa att maila kundtjänst och säg att det verkar vara problem med deras sida. Vi är ju flera här som upplevt samman problem.

Det något med kontakten mellan amex och Hilton.

Min far (som jag värvade under kampanjen) har ett likadant problem när han försöker uppgradera sitt medlemskap , igår när han ringde AMEX efter femte misslyckade försöker fick han svaret; ring Hilton.

Han har haft sitt kort i lite drygt 5-6 veckor. Som lök på laxen har han och min mor en Hilton vistelse i början på januari och då ”behövs” Hilton Gold för ex. frukost.

Ni som kontaktar Hilton, vände ni Er till vanliga kundtjänsten?
Enligt mig bör det vara AMEX som sköter kontakten med Hilton för att lösa det snabbt och smidigt då det är ANEX som erbjuder korthållare en uppgradering till Hilton Honors Gold, det var även problem med det automatiska Priority Pass medlemskapet som låg i pendling och sen rejält, men i det fallet ringde AMEX till Priority Pass och fixade allt snabbt och smidigt.

EK

Se mitt svar ovan. Jag hörde av mig till Hilton som sa att de inte fått en request från American express.
Vilket gjorde att jag hörde av mig till amex igen och de gjorde en manuel push på status uppgraderingen och sen vart det klart.

Testa att maila istället för att ringa.
 
Toppen