Senaste nytt

AMEX PLATINUM- för mig samt frågor.

Menar du utvecklingen med medlemskapet? Du får gärna förklara vad du menar då jag är amatör och fortfarande ny med pampiga kreditkort.
Med
När du skapar kontot själv så blir det gjort direkt. Ber du amex så har du en tredje part som ska skapa något åt dig hos en annan part. Ytterligare en del som kan förlänga det hela och skapa problem.

Skaffa ev konton hoss resp företag själv först och be sen amex om uppgradering på det om du har rätt till det. Kommer garanterat att gå snabbare också.
 

Canadien

Medlem
När du skapar kontot själv så blir det gjort direkt. Ber du amex så har du en tredje part som ska skapa något åt dig hos en annan part. Ytterligare en del som kan förlänga det hela och skapa problem.
Och när Amex skapar det så vet man ju inte vilka uppgifter de lägger in, stavar de ditt namn rätt, skriver de in rätt telefonnummer och adress e t c e t c. Grundregeln är att alltid ha direktkontakt med din affärspartner, både när du köper flygbiljetter (boka med bolaget direkt, aldrig via bulvan, aldrig codeshare) och även när det gäller hotell. Skaffa dig relationen själv (bli medlem på egen hand så att du kan bestämma loginnamn, password e t c).
Undantag finns, men i stort gäller ovanstående. Se även @agehall budord
Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Renato

Medlem
När du skapar kontot själv så blir det gjort direkt. Ber du amex så har du en tredje part som ska skapa något åt dig hos en annan part. Ytterligare en del som kan förlänga det hela och skapa problem.

Skaffa ev konton hoss resp företag själv först och be sen amex om uppgradering på det om du har rätt till det. Kommer garanterat att gå snabbare också.

Jaha men då förstår jag, tack för det svaret, så ska jag göra med de andra också. Bästa!
 

Renato

Medlem
Och när Amex skapar det så vet man ju inte vilka uppgifter de lägger in, stavar de ditt namn rätt, skriver de in rätt telefonnummer och adress e t c e t c. Grundregeln är att alltid ha direktkontakt med din affärspartner, både när du köper flygbiljetter (boka med bolaget direkt, aldrig via bulvan, aldrig codeshare) och även när det gäller hotell. Skaffa dig relationen själv (bli medlem på egen hand så att du kan bestämma loginnamn, password e t c).
Undantag finns, men i stort gäller ovanstående. Se även @agehall budord
Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Tack så hemskt mycket för ditt svar, uppskattar det. Låter helt rätt. Ska börja tänka så. Budorden var det bästa =)
 

Renato

Medlem
Hallå på er alla, hoppas att allt är bra med alla BC anhängare =)
Jag är lite ny med alla förmåner som ingår med AMX platinum.
Jag är på en resa men ska vidare till nästa resmål snart där jag inte har bokat hotell än.
jag har ansökt om hilton honors, det tog väldigt lång tid eftersom jag vill boka ett hilton hotell. Så jag ringde amx då gav mig ett medlemskaps nr så jag fixade kontot nu har jag det men det står inte att jag är guld medlem utan det lägsta. Jag vill ju boka som Guld medlem för att få bättre pris, visst är det så? Om jag bokar nu förloras mina poäng på något sätt eller kommer dom med senare?
Är ju surt om jag inte blir guld medlem, jag önskade att vara guld medlem så att man kanske kunde bli uppgraderad till ett bättre rum.

Uppskattar all hjälp =)
 

adhoc76

Medlem
jag har ansökt om hilton honors

Okej - men då borde du ju ha fått ett medlemsnummer?

Så jag ringde amx då gav mig ett medlemskaps nr

Okej - då har du alltså två nummer nu då?

Jag vill ju boka som Guld medlem för att få bättre pris, visst är det så?

Det enkla svaret är nej. En viss rabatt ges till alla medlemsnivåer.

Om jag bokar nu förloras mina poäng på något sätt eller kommer dom med senare?

Nej inte om du bokar via Hilton i inloggat läge.
 

Renato

Medlem
Okej - men då borde du ju ha fått ett medlemsnummer?



Okej - då har du alltså två nummer nu då?
Nej jag har inte två nummer, utan jag ringde amx nämnde att hilton honours har inte blivit aktivit så de gav mig mitt medlems nr,
då var jag vanlig medlem. inte Guld.



Det enkla svaret är nej. En viss rabatt ges till alla medlemsnivåer.
okej då vet jag det.


Nej inte om du bokar via Hilton i inloggat läge.
jag förstår att de inte går förlorade helt men jag tänkte när jag uppgraderas till guld då behåller jag mina poäng så om jag förstod dig rätt, det gör jag. Tack så mycket för hjälpen. Då kan jag helt enkelt boka nu och hoppas på att jag blir guld medlem så att man kanske kan bli uppgraderad.
Dock så verkade hilton i zanzibar inte så nice, och Marriott hotellen hade ett men var fullbokad. =( vill satsa på hilton och mariott i framtiden, onödigt att fördela sina nätter på flera olika utan bättre att satsa på 1 eller 2.
vill få högre än guld i framtiden. har ju flera syskon som reser så visst kan jag boka åt de via mitt konto så jag samlar poängen och via mitt HH konto? =)
 
Toppen