Hej,
Fick följande svar från Amex:
"Om du inte har kontaktat din reseförsäkringsleverantör rekommenderar vi att du gör det.
Om du inte täcks av någon reseförsäkring eller om din reseförsäkringsbyrå inte kan hjälpa dig, finns det tyvärr ingenting vi kan göra."
Har American premium (det nya kreditkortet alltså)
Trodde att detta täcktes av Konsumentkreditlagen, någon som har en aning?
Jag har refererat till konsumentkreditlagen §29 andra stycket där det står:
"Om köparen på grund av köpet har anspråk på återbetalning, skadestånd eller annan penningprestation, svarar kreditgivaren lika med säljaren för att anspråket fullgörs. Kreditgivaren är dock inte skyldig att betala mer än vad som har mottagits av köparen med anledning av krediten."
Inte fått något svar än dock...
EDIT: Borde nog tilläggas att jag köpt via resebyrå - och det är väl säkert där skon klämmer - att parten jag ingått avtal med inte är i konkurs. Blev chockad. Mycket tråkigt oavsett
Fick följande svar från Amex:
"Om du inte har kontaktat din reseförsäkringsleverantör rekommenderar vi att du gör det.
Om du inte täcks av någon reseförsäkring eller om din reseförsäkringsbyrå inte kan hjälpa dig, finns det tyvärr ingenting vi kan göra."
Har American premium (det nya kreditkortet alltså)
Trodde att detta täcktes av Konsumentkreditlagen, någon som har en aning?
Jag har refererat till konsumentkreditlagen §29 andra stycket där det står:
"Om köparen på grund av köpet har anspråk på återbetalning, skadestånd eller annan penningprestation, svarar kreditgivaren lika med säljaren för att anspråket fullgörs. Kreditgivaren är dock inte skyldig att betala mer än vad som har mottagits av köparen med anledning av krediten."
Inte fått något svar än dock...
EDIT: Borde nog tilläggas att jag köpt via resebyrå - och det är väl säkert där skon klämmer - att parten jag ingått avtal med inte är i konkurs. Blev chockad. Mycket tråkigt oavsett
Last edited: