Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

M.K

Medlem
Besökt nu och positivt överraskad! Slår faktiskt den jag besökte i USA med hästlängder. Liten och intim med jättetrevlig service. Vem säger nej till skumpa i lugn miljö innan flight? Var dessutom helt själv och de kom med påfyllning utan anmodan. Love it!
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Förutom det uppenbara att man måste ha ett Centurion eller Platinum, vad krävs mer för att komma in? Antar en biljett med avresa samma dag? Kan man ta med en gäst per kort, och ytterligare en med extakort d.v.s 4 pers på 1 huvudkort och ett extrakort? Fungerar det som Diamond på SAS - att använda den vid ankomst också?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

evr

Medlem
Förutom det uppenbara att man måste ha ett Centurion eller Platinum, vad krävs mer för att komma in? Antar en biljett med avresa samma dag? Kan man ta med en gäst per kort, och ytterligare en med extakort d.v.s 4 pers på 1 huvudkort och ett extrakort? Fungerar det som Diamond på SAS - att använda den vid ankomst också?

En gäst även på extrakortinnehavaren, iaf på centurion, men borde vara samma på platinum?!

Om det funkar vid ankomst vet jag tyvärr inte, men det kan säkert amex själva svara på.
 

palmen

Moderator
Förutom det uppenbara att man måste ha ett Centurion eller Platinum, vad krävs mer för att komma in? Antar en biljett med avresa samma dag? Kan man ta med en gäst per kort, och ytterligare en med extakort d.v.s 4 pers på 1 huvudkort och ett extrakort? Fungerar det som Diamond på SAS - att använda den vid ankomst också?
Sas Diamond har inte tillgång till denna lounge
 
Frukosten fungerar utmärkt för mig :)
Färskpressad apelsinjuice, kaffe, bröd, comte ost och rökt skinka. Det finns också yoghurt med granola plus färska bär.
Är man sugen, finns även bubbel till frukosten.

AMEX_lounge_frukost.jpg
 
Toppen