Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

Diskussion i 'Lounger' startet af palmen, 9 Maj 2017.

1. Tomas E

Tomas E Medlem

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Besökte Pontus Amex i fredags (tidig lunchtid) och tog flankstek-varianten av steak frites. Min upplevelse av både mat och service var klart mer positiv än de omdömen från senare veckor jag ser ovan i denna tråd. I likhet med några övriga tyckte jag pommes fritesen var riktigt bra med utmärkt frasighet, och smaskigt Café de Paris-smör. Köttet var för all del "well done" snarare än "rare", men det störde mig inte i detta fall. Jag antar att den var "halvtillagad" sous vide och sedan påstekt för att kunna serveas snabbt? Flankstek är väl inte den allra möraste styckningsdetaljer av nöt (men däremot smakrik och ofta bra pang för pengarna), så inte borde den serveras alltför rosa som standard? 4EC4864E-618C-45A6-BFF1-9FECFB53AB06.jpeg
    Förresten såg jag en yngre förmåga som blev instruerad av någon annan i personalen hur man "knappar in" folk o.s.v. medan jag var där, så det kanske är mer personal på väg in?

pjsven, enlunda, rosenstam og 3 andre synes godt om dette.
  2. ssh9721

ssh9721 Medlem

By:
    Nacka Strand
    Land:
    Sverige Sverige
    Angående mer personal, när vi reste i somras sa de att fler var på väg in, flaskhalsen sades då vara security check och utfärdande av rätt clearancekort (heter det så?).

3. Berglund

Berglund Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Personalen på Pontus är väl fortfarande deltidspermiterade?! Att dessutom en/flera av de gamla trotjänarna har förflyttats till nya restaurangen i DN skrapan gör väl att det möjligen kan hacka till lite någon gång. Särskilt om det råkar komma många besökare samtidigt. De är helt enkelt ännu inte bemannade fullt ut under/efter pandemin.

Sidst redigeret: 29 August 2021
    rosenstam, Big Birger, Tomas E og yderligere 1 synes godt om dette.
  4. Jag lämnade idag min åsikt (till Pontus) om det försämrade utbudet av frukost. Fick till svar att jag ska vända mig till AMEX med åsikten då det är dom som bestämmer utbud/budget, vilket jag gjorde (typ).

Sidst redigeret: 29 August 2021
    Sir Lemon, Dbodenfo, Mangostan og 2 andre synes godt om dette.
  5. Hachans

Hachans Medlem

Ja, att man kan bli fullkomligt ignorerad även när man står längst fram i kön i tio minuter tillhör också standard. Ännu roligare blir det när personalen låtsas som att man inte ens existerar och unnar sig ett "någon kommer strax och hjälper dig".

jolmic, igelkotten og rosenstam synes godt om dette.
  6. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ny meny
    20210901_171044.jpg

Smakade bra med kött och potatis
    20210901_171658.jpg

Sir Lemon, samet, rosenstam og 12 andre synes godt om dette.
  7. Hachans

Hachans Medlem

Man vet det är klass på ett ställe när de skriver ”vitt, rött och rosévin” istället för vilka viner de har: Påminner om ett pizzahak i Åmål där vinutbudet presenteras på samma sätt.

Sir Lemon, rosenstam, Remington Steele og 3 andre synes godt om dette.
  8. palmen

palmen Moderator

By:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du får titta i stora vinlistan om du vill veta namnet på allt. :D

Och hur ska jag veta vilken frukt och kakor det finns? För att inte tala om soft drinks :D

Sir Lemon, Thornado, Mattias Holmén og 3 andre synes godt om dette.
  9. Hachans

Hachans Medlem

Jag anar att det inte är fritt val ur listan, då kan de skriva ut vad de faktiskt inkluderar anser jag.

Jag förstår varför de skriver så för då behöver de inte byta ut menyn varenda gång de byter vin. Så de sparar personalen tid.

Men det hade sparat kunderna tid om det faktiskt stått vilket vin som finns att servera. Liksom om det är pepsi eller coca cola som serveras.

Sir Lemon synes godt om dette.
  10. Thornado

Thornado Medlem

Fanns ju kött och potatis (flankstek och pommes) på förra menyn också. Med tanke på att menyn innan det var densamma under hela sommaren så känns det som att flanksteksmenyn fanns ganska kort tid.

Remington Steele synes godt om dette.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!