Senaste nytt

Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

mattssok

Medlem
Möjligtvis dum fråga från en som hittills inte förärats ett besök i pontusloungen: Får man beställa hur många rätter som helst?

Jag har läst mig till att det är à la carte och ingår där mer än en rätt som platinum innehavare? (Vissa av oss, jag, som är något stora i maten är oroliga inför detta vid ett eventuellt kortbyte .)
 

Tonton

Medlem
Möjligtvis dum fråga från en som hittills inte förärats ett besök i pontusloungen: Får man beställa hur många rätter som helst?

Jag har läst mig till att det är à la carte och ingår där mer än en rätt som platinum innehavare? (Vissa av oss, jag, som är något stora i maten är oroliga inför detta vid ett eventuellt kortbyte .)

Jadå - bara att käka på till du skäms för att be om mer mat :D
 

MrC

Medlem
Möjligtvis dum fråga från en som hittills inte förärats ett besök i pontusloungen: Får man beställa hur många rätter som helst?

Jag har läst mig till att det är à la carte och ingår där mer än en rätt som platinum innehavare? (Vissa av oss, jag, som är något stora i maten är oroliga inför detta vid ett eventuellt kortbyte .)

Jag vet inte om det finns någon gräns för hur mycket du får beställa men personligen var jag fortfarande hungrig efter att ha ätit en rätt när jag var där i torsdags och beställde då in en till, det var inga problem alls. Jag har platinum.
 

mattssok

Medlem
Jadå - bara att käka på till du skäms för att be om mer mat :D

Jag vet inte om det finns någon gräns för hur mycket du får beställa men personligen var jag fortfarande hungrig efter att ha ätit en rätt när jag var där i torsdags och beställde då in en till, det var inga problem alls. Jag har platinum.

Perfekt! Då ska jag bara ta mig in och testa allt innan jag officiellt börjar upphandlingen av ett nytt kort :D
 
Eftersom det här är en tråd för enbart en lounge så vore det, enligt mig, toppen med information i första inlägget angående access till loungen och kanske också vad som ingår. Har försökt läsa bakåt, men gav upp. Det står ju på AmEx att det är en departure lounge, men vad gäller om jag anländer dag ett, har övernattning och åker vidare dag två, har jag ändå tillgång dag ett till Pontus AmEx-lounge?
 

lucasd

Medlem
Eftersom det här är en tråd för enbart en lounge så vore det, enligt mig, toppen med information i första inlägget angående access till loungen och kanske också vad som ingår. Har försökt läsa bakåt, men gav upp. Det står ju på AmEx att det är en departure lounge, men vad gäller om jag anländer dag ett, har övernattning och åker vidare dag två, har jag ändå tillgång dag ett till Pontus AmEx-lounge?

Generella, som jag kan tänka mig, är väl att om du kan gå igenom securityn med ditt boardingkort kan du använda loungen.
 
Det var ett tag sedan jag besökte Pontus så jag laddade hem menyn för att kolla inför helgens besök, jag hoppas att det är felskrivning eller felsyftning för till min förvåning så står det att bara vatten och läsk ingår !?! :eek:
http://pontusfrithiof.com/wp-content/uploads/2019/10/190924-Meny-A3-V1.pdf
Kan någon som varit där nyligen bekräfta om "husets" vin/öl fortfarande ingår.
Det ingår. Tyvärr endast Carlsberg öl, tidigare fanns Staropramen (inte heller något att hurra över, men bättre än Carlsberg). Förutom rött och vitt vin.
 
Toppen