Amex kopplat i Paypal

Diskussion i 'Kreditkort' startet af ekf, 2 April 2021.

1. gneken

gneken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt samma problem för mig. När man försöker betala så får man upp en "Processing" animation och sen bara dör det, inget felmeddelande eller ingenting. Väldigt tröttsamt.

2. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Har haft Amex kopplat till Paypal sen 2007, funkar fortfarande som normalt, om det nu kan vara till någon ledtråd?

3. Xilan

Xilan Medlem

By:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Liten reservation för att jag inte minns exakt hur jag löste det. Men jag tror att det ska funka om du gör ett PayPal-köp via dator. Då får du den vanliga rutan där du måste verifiera köpet hos Amex. Där kan du sedan kryssa i att du godkänner köp via PayPal utan extra verifiering i fortsättningen.

Jag känner igen problemet som flera beskrev. Det hände mig förra veckan, men det löste sig via ovan nämnda gång. Om jag minns rätt.

4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

By:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte möjligtvis ett problem i webbläsaren att den har blockerat ett pop-up-fönster (verifieringen från AMEX)?

5. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag testade precis detta, att lägga till Paypal till Express-listan och sedan försöka igen, utan resultat.

För mig går hela verifieringssteget från Amex igenom som det ska (ser ut så i alla fall), och andra Amex-onlineköp fungerar med samma verifieringssteg. Mitt fel dyker upp efter detta, precis som att Paypal missar något i återkopplingen från Amex..

Detta är vad som visas till sist:
    AFDEA85B-B353-402A-ACD2-B37A6444BDAA.jpeg

6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har också haft det väldigt länge. Problemet dök upp efter att jag bytte till Platinum nu i våras. Platinum-kortet blev bortplockat efter en vecka eller så (lyckades genomföra köp med det kopplat) och nu går det inte att lägga till igen.

7. banditan

banditan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Paypal är redan inlagt i min expresslista, hjälper inte.

Nope. Verifieringen kommer som den ska, och går igenom och säger att att köpet är ok.
    Det är sen efter det som PayPal säger att köpet inte kunde verifieras och att ett annat kort ska användas.

8. FF#1

FF#1 Medlem

By:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ingen som har testat att ringa Pay-pal?
    Har positiva erfarenheter av deras kundtjänst från tidigare problem.

9. banditan

banditan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har provat, de hänvisade till Amex.

Men detta var ju ett tag sedan, kanske får en annan respons om man gör det nu.

10. djmanosv

djmanosv Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försökte flera gånger betala med min Amex Elite eller Amex extra kort som är verifierad och lågt in i Paypal. Ingen transaktion gick genom. Sen några månader blir det nekat efter verifiering.

Share This Page

BusinessClass Logo

Hello and welcome to BusinessClass!

Abonner på vores gratis nyhedsbrev og få opdateringer og nyheder om hvad der sker i rejseverdenen og BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Welcome to the mailinglist!

Don't forget to check your email and confirm your subscription.

BusinessClass Logo

Join the BusinessClass Community!

Like us on Facebook to get the latest BusinessClass news in your feed.

Become a member and participate in our discussions, ask question and share your knowledge and experiences.

Bliv medlem nu!