Senaste nytt

Amex har tagit bort betalkorten

igelkotten

Medlem
Jag har:
SAS Amex Elite BETALKORT + SAS Amex Elite KREDITKORT

+ Cathay Pacific Amex KREDITKORT (utfärdad i HKG)
Så oklart om de "pratar" med varann

Tror inte de gor det. Jag hade ett tag brittiskt Amex Gold och brittiskt Amex SPG (bada kreditkort) och Amex SAS Elite i Sverige (kredit). Enligt reglerna en for mycket.
 
Blev idag uppringd av kundtjänst.
De drar tillbaka min kreditupplysning och ansökan då de ännu inte var redo att lansera kortet de råka köra igång ansökningsprocessen för tidigt.
Kanske runt nyår är de igång trodde hon.
Ojoj! Kanske insåg SAS att man nu kunde casha in 20K baspoäng ytterligare, och bli Guld på enbart kreditkortspoäng?
 

Tongen2

Medlem
Blev idag uppringd av kundtjänst.
De drar tillbaka min kreditupplysning och ansökan då de ännu inte var redo att lansera kortet de råka köra igång ansökningsprocessen för tidigt.
Kanske runt nyår är de igång trodde hon.
Ha!
Jag hade det på känn att det inte riktigt var klart med detta kortet ännu! Var så många frågetecken som det inte fanns svar på. Känns inte likt Amex!
Nu har de även lagt till "Lanseras snart" på hemsidan också såg jag.
Ska bli spännande att se om det förändras något till senare.
 

Dbodenfo

Medlem
Jag sa upp mitt EB premium betalkort strax efter kreditkorten lanserades och betalkorten försämrades och körde renodlat platinum betalkort. (Det var också gör att de drog in att premiumkortet var kostnadsfritt när man hade platinum).

Men jag föredrar betalkortet framför kreditkort - har också påpekat detta ett par gånger och flera i tråden har sagt det att banker kan se outnyttjad kredit som bara kredit. När jag jobbade med bolån så såg vi det så - allt handlar om KALP:en (kvar att leva på -kalkylen).
 

Valley

Medlem
Någon som hört om när man tänker kasta ut ”no limit” betalkorten?
Tycker det dyker upp mer och mer i brevlådan att jag skall flagga ut.
 

Taggen

Medlem
Någon som hört om när man tänker kasta ut ”no limit” betalkorten?
Tycker det dyker upp mer och mer i brevlådan att jag skall flagga ut.
Fast strategin från AMEX verkar mer vara att successivt försämra villkoren och få folk att lämna självmant. De tjänar fortfarande pengar på betalkorten och de höjde priset till 6000. Visserligen gick de tillbaka till samma intjäning som kreditkortet men de tror väl att folk inte är så ologiska så de väljer att behålla ett dyrare betalkort när kreditkortet ger samma villkor och dessutom är billigare? :rolleyes: Tror inte AMEX kommer kasta ut betalkorten men däremot göra det mer attraktivt att gå över till kreditkortet.
 

NotRyan

Medlem
Någon som hört om när man tänker kasta ut ”no limit” betalkorten?
Tycker det dyker upp mer och mer i brevlådan att jag skall flagga ut.

Fast strategin från AMEX verkar mer vara att successivt försämra villkoren och få folk att lämna självmant. De tjänar fortfarande pengar på betalkorten och de höjde priset till 6000. Visserligen gick de tillbaka till samma intjäning som kreditkortet men de tror väl att folk inte är så ologiska så de väljer att behålla ett dyrare betalkort när kreditkortet ger samma villkor och dessutom är billigare? :rolleyes: Tror inte AMEX kommer kasta ut betalkorten men däremot göra det mer attraktivt att gå över till kreditkortet.

Elite betalkortet återuppstår ju snart för nyteckning också. Dom kom väl på att det finns folk som vill betala 6000/år för kortet.

Screenshot_20201212-152223_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
D

Deleted member 30163

Guest
Elite betalkortet återuppstår ju snart för nyteckning också. Dom kom väl på att det finns folk som vill betala 6000/år för kortet.
Precis. Det känns som Amex dock har en "kortkris" - man har så många erbjudanden och kampanjer just nu att man undrar vem som gör kampanjerna. di.se aftonbladet.se osv osv. kör man ena dagen Amex Elite, nästa dag Amex Guld och tredje dagen är det Platinum. Med samma budskap, förutom Elite då som har med SAS värde.

Dessutom som både betalkort och kreditkort blir det ju lagom förvirrande..
 
Toppen