Senaste nytt

AMEX Elite och kreditering av 20.000 statuspoäng

Vad menar du? :rolleyes: Förstår inte :confused:

Jag får 20K status i Juni Elit nr1
20 K status i oktober Elit nr2 (detta år kom de 30 september)
12K status MC
Om dealen är att man ska bli silver varje år så borde väl det förutsätta att man får 20000p varje intjäningsår? Hur blir man annars silver? (Förutsatt att du enbart har detta kort och aldrig reser)
 

palmen

Moderator
Förstår nu hur du menar....blir ett samtal till AMEX imorgon
Fast du blir ju minst silver då du har två kort. Du har ju redan möjligheten att du enkelt kan flyga in 13k poäng med 4x kampanjen (går att göra över dagen).
Hör med amex, men gissar på att de inte ändrar detta då de inte gjort det tidigare. Men frågan är ju gratis
 

SK525

Medlem
Blev lite snopen i år då mina 20K statuspoäng alltid har kommit i början av oktober, men denna gång satte AMEX in dem 30 September.
Kontot nollställdes den 1 oktober :(
Min Kvalificeringsperiod är 2021-10-01 - 2022-09-30
Om de sätter in de nya poängen nästa år i oktober så missar jag mitt guld då jag under året kommer få ytterligare 32000 Statuspoäng.

Finns det nåt man kan göra för att få poängen på rätt sida av min gräns?

Ja, jag hade en liknande situation. Lösningen var att säga upp det ursprungliga kort och skaffa ett nytt några månader senare, så att "startdatumet" för det nya kortet låg på betryggande marginal från årsbrytet.
 

MLG55

Medlem
Ja, jag hade en liknande situation. Lösningen var att säga upp det ursprungliga kort och skaffa ett nytt några månader senare, så att "startdatumet" för det nya kortet låg på betryggande marginal från årsbrytet.
Helt galet det här, men det får bli så, efter snack med kundtjänst. De kan naturligtvis inte göra nåt.
Då sparar jag ändå 400/mån och kommer försöka att bli värvad igen om 6 mån.
Stor förlust för AMEX ( eller inte)
Hade ju varit bättre att de istället bara flyttat fram månaden för statuspoängen.
 

Lollet

Medlem
Min nya period startar 1a december. Ska skaffa Elite för att nå upp till EBG på utresan till Miami i januari (och EBD efter hemresan) Har jag förstått det rätt att det räcker att jag skaffar Elite i december och dom 20k poängen bör dyka upp inom en månad efter det?
 

Canadien

Medlem
Min nya period startar 1a december. Ska skaffa Elite för att nå upp till EBG på utresan till Miami i januari (och EBD efter hemresan) Har jag förstått det rätt att det räcker att jag skaffar Elite i december och dom 20k poängen bör dyka upp inom en månad efter det?
Ja, vänta gärna ett par veckor in i December så att du inte får poängen för nära din brytpunkt.
 

palmen

Moderator
Bakdaterar dom poängen så att det riskerar hamna i november annars?
Jag behöver poängen på plats till 19jan, är det bäst att ansöka mer mot slutet på december då?
Nej, men nästa år kan poängen komma efter 11 månader och någon vecka och då hamna på fel sida brytpunkten för ditt år.
 

micke

Medlem
Någon som har ansökt om SAS Elite och sagt upp det innan 12 mån. Isåfall har statuspoängen dragits tillbaka eller har de legat kvar?
 
Toppen