Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

D

Deleted member 30163

Guest
Bor en i Stockholm finns de riktiga korten att inspektera i Prada butiken på Birger Jarlsgatan. Ska dit idag och kolla innan jag gör mitt val :)
Även armbandet ska man kunna titta på om jag fattade det rätt :)
Kanske tar en titt själv, ska ändå hämta lite semlor tänkte jag snart.
 

PP4EH

Medlem
Fan alltså om man inte ska ta och uppgradera från platinum. ( fick förfrågan för ett tag sen)
Jag menar bara under senaste 12 månaderna har man fått 2500 att handla för gånger 3.
Antar att det är 10k X3 för centurion.
Täcker nästan hela avgiften bara det.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Njae så har det inte varit. 10k är första gången vad jag vet. Det är ju nytt år, första året som "startar" med corona.
Alla AMEX kampanjer är ju dessutom "först till kvarn" så det är ju inte garanterat att du får ta del av erbjudandet, även om det kanske är osannolikt.

Tänk också på att du pratar 65.000 första året.

Jag lämnar diskussionen om det är värt det eller inte utanför då det ju redan diskuterat rätt flitigt här...
 
D

Deleted member 30163

Guest
Bara jag som fått försändelse från DHL Freight som jag tror är från Amex? Verkar konstigt val av speeditör i så fall då de normalt inte levererar till hemmet och är ju mer för pallar och annat tyngre gods?

Eller så är det något annat jag beställt men glömt bort :)
 

palmen

Moderator
Bara jag som fått försändelse från DHL Freight som jag tror är från Amex? Verkar konstigt val av speeditör i så fall då de normalt inte levererar till hemmet och är ju mer för pallar och annat tyngre gods?

Eller så är det något annat jag beställt men glömt bort :)
DHL samarbetar med andra speditionsbolag, bli inte förvånad om det kommer en TNT bil som kör it grejerna.
 

EBD_83

Medlem
Bara jag som fått försändelse från DHL Freight som jag tror är från Amex? Verkar konstigt val av speeditör i så fall då de normalt inte levererar till hemmet och är ju mer för pallar och annat tyngre gods?

Eller så är det något annat jag beställt men glömt bort :)

Jag har inte fått något. Uppfattade att det blir leverans först efter 23/3?
Men var i loungen på Arlanda hör om dagen. Där kan man också klämma och känna på det nya korten :)
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag har inte fått något. Uppfattade att det blir leverans först efter 23/3?
Men var i loungen på Arlanda hör om dagen. Där kan man också klämma och känna på det nya korten :)
Nu tänkte jag inte på kortet, sorry utan på "relanseringen". Som jag förstod det skulle man skicka något "välkomstpaket" relaterat till det. Men kan ha fel och någon har skickat mig en gammal volvomotor. :
 

bvs

Medlem
Jag fick mitt "välkomstpaket" förra veckan via DHL Freight.

Det är två böcker som inte har någon ny info utöver det som redan finns online.

cent.jpg
 
D

Deleted member 30163

Guest
tack @bvs då var mina teorier korrekta. Nej all info finns ju online, verkar ju lite slöseri med naturens resurser om man frågar mig. Var ju samma med "onboardingen" till både Platinum och Centurion.

Var du tvungen att boka tid eller hämtade du ut det? Förväntar mig någon sur DHL chaufför som dumpar ett paket på trottoaren :)
 
Toppen