Senaste nytt

American Express Membership Rewards - green, gold, platinum?

Renato

Medlem
Ett tips är ett guldkort. Betala för ett år innan årsskiftet om möjligt.

Du får 100kr i Uber-kredit/månad och kostnaden om betalningen sker innan årsskiftet är 125kr/månad för kortet. Efter årsskiftet blir priset 175kr/månad.

För mig blev det ett bra byte eftersom jag använder Uber eller Uber Eats varje månad och ändå använder de andra förmånerna litegrann - typ lounge on the go.

Jag valde Guld för att behålla poängen av anledningarna ovan. :)

Det var smart :)

Vet man hur länge man får dom där 100 kr i månaden?

Guld kort it is.
 

Renato

Medlem
Till Amex väljer att ta bort förmånen. De har inte hintat något om att den ska försvinna i dagsläget

Bästa, tror jag ska göra det. Dock undra jag en sak palmen, att vilja betala den för ett år i förväg är det p.g.a då blir man debiterad 125 kr i månaden för ett år eller?

Om inte varför ska man göra det?
 

lucasd

Medlem
Bästa, tror jag ska göra det. Dock undra jag en sak palmen, att vilja betala den för ett år i förväg är det p.g.a då blir man debiterad 125 kr i månaden för ett år eller?

Om inte varför ska man göra det?
Om du betalar för ett år innan årsskiftet betalar nu den nuvarande kostnaden, dvs 1500kr. Då påverkas du av höjningen först nästa gång du ska betala en årsavgift. Betalar du efter årsskiftet kostar det 2100kr/år.

Prishöjningen gäller således alla, oavsett om kortet betalas månads- eller årsvis. Men de debiterar inte mellanskillnaden för prishöjningen under en pågående period.
 

FilipJ

Medlem
Ett tips är ett guldkort. Betala för ett år innan årsskiftet om möjligt.

Du får 100kr i Uber-kredit/månad och kostnaden om betalningen sker innan årsskiftet är 125kr/månad för kortet. Efter årsskiftet blir priset 175kr/månad.

För mig blev det ett bra byte eftersom jag använder Uber eller Uber Eats varje månad och ändå använder de andra förmånerna litegrann - typ lounge on the go.

Jag valde Guld för att behålla poängen av anledningarna ovan. :)
Ackumuleras uber-krediterna per månad? Nyttjar inte varje månad, men om förmånen skulle gå att använda t ex var tredje skulle det vara förmånligt.
 

Hafermann

Medlem
Har tidigare haft Platinum flera år. Numera gold. Gäller de 4 PriorityPassbesöken per kalenderår, och inte från införskaffandedatum?

Tack.
 

Dbodenfo

Medlem
Men tänk på att nergradera och inte säga upp och starta nytt. Men som sagt en konversation med Amex kundtjänst så borde det reda ut sig på rätt sätt!
 

TP12

Medlem
Men tänk på att nergradera och inte säga upp och starta nytt. Men som sagt en konversation med Amex kundtjänst så borde det reda ut sig på rätt sätt!

Tänkte söka gold och därefter säga upp platinum. Detta för att förhoppningsvis få en värvningsbonus. Finns det någon nedsida med detta som jag missar?
 

Renato

Medlem
Om du betalar för ett år innan årsskiftet betalar nu den nuvarande kostnaden, dvs 1500kr. Då påverkas du av höjningen först nästa gång du ska betala en årsavgift. Betalar du efter årsskiftet kostar det 2100kr/år.

Prishöjningen gäller således alla, oavsett om kortet betalas månads- eller årsvis. Men de debiterar inte mellanskillnaden för prishöjningen under en pågående period.

Då är jag med. Tack för informationen.

Jag valde dock gröna kortet, p.g.a. de 100kr i Uber-kredit/månaden som man får går bort varje månad, går inte att spara. Eftersom där jag bor finns inte uber. :( så fanns inget värde med det.
 
Toppen