Senaste nytt

American Airlines mobila boarding cards när första delen flygs av British Airways?

GOTBound

Medlem
Dagens I-landsproblem;
Imorgon flyger jag och GOTBound Jr d.ä. till Florida för "sportlov".
Vi flyger GOT-LHR-PHL-MCO, bokad genom AA. Första delen flygs av BA.
När jag checkade in skickade AA appen mig till BA appen, dock får jag bara ut mobila boarding card för BA delen men inte för AA delarna, där får jag .pdf varianter.
Försöker jag att gå genom AA appen för att hämta upp boarding card skickas jag automatisk till BA även efter avslutat incheckning.

Som sagt kategori I-landsproblem men finns det en workaround så jag får även AA boarding carden i Wallet så tar jag tacksamt emot detta.

EK
 

nissefalk

Medlem
Inte riktigt säker här men jag tror det kan bero på att på Heathrow måste du få dina boarding pass kontrollerade av AA personal, vill minnas att när man kommer från Terminal 5 över till Terminal 3 där AA flyger ifrån så får man gå in och visa sina boarding pass och passet innan man går vidare in i terminalen, en ren gissning här är att du efter det kan ladda ner boarding korten för kommande flyg i appen.

Notera igen, ren gissning här
 

Canadien

Medlem
Varför inte fixa boardingkort på plats på Landvetter så kommer du med nästa flyg även om batteriet i telefonen skulle paja.
 

kristerj

Medlem
Min erfarenhet är du får vänta till Heathrow T3 innan du kan få nya boardingkort. Hur funkar det när du checkar in via BA? Ibland har jag fått boardingpass via dem för LHR-USA, men oftast krävs det "handpåläggning"
 

GOTBound

Medlem
Jag har boarding card för alla flygen men i-lands problemet är att AA flygen enbart är i pdf format och inte i Wallet.

EK
 

Canadien

Medlem
Jag har boarding card för alla flygen men i-lands problemet är att AA flygen enbart är i pdf format och inte i Wallet.

EK
Ah, missade den punkten. Ja de vill gärna kladda på boardingkortet innan man går på transitbussen till T3 och det är ju lite svårt på en telefon. Så papper är det som gäller.
 
Toppen