Senaste nytt

Alternativ intjäning med Bank Norwegian-kort

Jag har inte sett detta rapporteras här tidigare, men det kan vara intressant då en del säkert har detta kort som ett gratis extra-Visa, eller för hyrbilsförsäkring.

Pga svårigheterna att använda Norwegian CashPoints för tillfället, erbjuder nu Bank Norwegian att man byter detta bonusprogram mot ett rent cashback-alternativ (0,5% cashback). Detta är opt-in, man måste själv byta. Samtidigt tar man bort taket på maximalt 100 000 kr bonusgrundande (eller cashbackgrundande i det här fallet) per år.

Det senaste året har varit annorlunda för alla. Pandemin och reserestriktioner har ändrat vårt sätt att planera och genomföra resor. Detta har bidragit till att du inte har haft möjlighet att använda CashPoints så som du normalt hade gjort.

Som vi har lovat tidigare ger vi dig flera valmöjligheter på Bank Norwegian-kort. Tills vidare kan du välja mellan intjäning av cashback eller CashPoints när du använder ditt kort.

Vad är cashback?

Cashback är helt enkelt pengar tillbaka på köp du gör med ditt kort. Väljer du cashback får du 0,5 % tillbaka när du använder kortet. Det är inga begränsningar på hur mycket cashback du kan tjäna. Cashback kan när som helst överföras till ditt kreditkort eller användas till att betala av din faktura.

Vad måste jag göra för att tjäna cashback?

Du byter enkelt till cashback-programmet i appen eller på MinSida. Du förlorar självklart inte redan intjänade CashPoints om du byter till cashback. Dessutom kan du när som helst byta tillbaka till CashPoints om du så önskar.

Cashback kommer att vara tillgängligt tills banken och Norwegian bedömer att vi har en normalisering av resmöjligheterna och användning av CashPoints.

Vad händer med CashPoints?

Även om användningen av CashPoints är pausad fram till att Norwegian har genomfört omstruktureringen kan du fortfarande tjäna 0,5% CashPoints genom att använda Bank Norwegian-kortet om du önskar detta.

Tidigare intjänande CashPoints och CashPoints du tjänar framöver kan användas till att betala för flygresor när Norwegian har genfört omstruktureringen och öppnar upp för detta igen.
 

sweflyer

Medlem
Cashback är i grunden bättre än poäng hos Norwegian. Jag har detta kort som ett extrakort sen något år, men tror jag aldrig använt det. Känns väl inte helt osannolikt att Bank Norwegian kommer få annan ägare och brandas om som något annat framöver.
 
Toppen